* کمک مسلمانان مغولستان چین به مردم ایران
پ
کد خبر : ۱۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ -02 April 2020
در ادامه کمک‌های مردم چین به ملت ایران در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تعدادی از مسلمانان استان مغولستان داخلی چین با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری مسیر مغولستان - پکن، هدایای خود را برای ارسال به تهران، به سفارت ایران در پکن تحویل دادند.
به گزارش «آزادی» ، ۲۰۰ دست لباس محافظ، ۳۰۰ جفت عینک و ۵۰ تب سنج دیجیتال مادون قرمز بود که به نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین تحویل شد.

نماینده مسلمانان مغولستان داخلی چین در این آیین و در حاشیه دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد که در حال تهیه و ارسال «۱۰۰ هزار ماسک دیگر» برای ایران هستند.

او گفت: این هدایا از سوی چند نهاد و تشکل مسلمانان مغولستان داخلی جمع آوری شده است که «بیانگر دوستی آن‌ها با مردم ایران است».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم در دیدار با نماینده جامعه مسلمان مغولستان داخلی چین گفت: مردم ایران در حال نبردی سخت با ویروس کرونا هستند و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم.

محمد کشاورز زاده ضمن تشکر از مسلمان مغولستان چین که با طی ۵۰۰ کیلومتر به سفارت ایران در پکن آمده‌اند تشکر کرد و گفت: خوشحالیم که چین در مبارزه با کرونا موفق شد.

اهدای دو دستگاه تحلیل اسکن ریه

همچنین در ادامه کمک‌های اعطایی چین به ایران امروز پنجشنبه دو دستگاه «تحلیل اسکن ریه» توسط شرکت «شوکون تکنولوژی» به نماینده سفارت ایران در پکن تحویل شد.

«این دستگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر اسکن ریه‌ها را در ۱۰ ثانیه به صورت تحلیلی و بر اساس داده‌های مورد نیاز پزشکی به منظور مشخص نمودن میزان تاثیرپذیری ریه‌ها از گسترش عفونت ارائه کنند که باعث تسریع چشمگیر سرعت تشخیص افراد مبتلا به این بیماری می‌شود».

این تکنولوژی استاندارد مورد تایید مراجع دولتی چین را اخذ کرده است و در جریان این بیماری در بیش از ۱۰۰ بیمارستان در چین مورد استفاده قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: