* گناباد به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز می‌شود
پ
کد خبر : ۱۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ -02 April 2020
خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: به منظور تسریع در روند تشخیص بیماری کرونا، به زودی آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش «آزادی» جواد باذلی عنوان کرد: بخشی از بیمارستان قدیم ۲۲ بهمن که از شرایط ویژه برخوردار بود، برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا تجهیز و آماده شده است.

وی تصریح کرد: چند نمونه تست نیز انجام شده که برای تأیید به انستیتو پاستور تهران فرستاده شد و به محض تایید درستی آن‌ها، این آزمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

باذلی عنوان کرد: بیشتر آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در مراکز استان‌ها وجود دارند و نمونه‌های آزمایشگاهی شهرستان گناباد نیز در روز‌های اول شیوع بیماری به تهران و در حال حاضر به مشهد فرستاده می‌شوند که از زمان فرستادن نمونه تا اعلام نتیجه، حدود ۴ الی ۵ روز طول می‌کشید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهرستان گناباد، روند تشخیص بیماری به کم‌تر از ۲۴ ساعت کاهش خواهد یافت که این امر نقش بسیار موثری در تشخیص سریع و شروع به موقع درمان ضد ویروسی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد روند پیشگیری و مقابله با کرونا را در شهرستان مثبت ارزیابی کرد و افزود: روند شیوع بیماری با شیب ملایم در حال پیشروی است و به احتمال زیاد هفته آینده پیک این بیماری در گناباد باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر با همین شیب ملایم به پیک بیماری برسیم جای نگرانی نیست و امیدواریم که با کم‌ترین تلفات هر چه سریع‌تر شاهد روند کاهشی این بیماری در شهرستان و در کل کشور باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: