* شایعه است: حضور اتباع خارجی در قم
پ
کد خبر : ۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ -31 March 2020
همزمان به شیوع ویروس کرونا در ایران و به خصوص قم، از طرف عده‌ای در فضای مجازی اخبار کذبی در ارتباط با این شهر منتشر می‌شود که یکی از آن‌ها تصاویر و فیلم‌هایی مربوط به حضور اتباع خارجی در این شهر است.
به گزارش «آزادی» قم نخستین شهر در ایران بود که درگیر ویروس کرونا شد. به همین دلیل هم با توجه به جایگاه این شهر در میان ایرانیان و اهمیت آن بعضی از سایت‌ها و فضای مجازی با خاصی سعی می‌کنند تا حواشی برای این شهر به وجود بیاورند.

شایعه

طی روز‌های گذشته در فضای مجازی فیلم‌ها و تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد در روز‌هایی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، تعدادی از اتباع خارجی به قم سفر کرده اند.

تکذیب شایعه.

اما این خبر از طرف بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تکذیب شد. او با اشاره به اهمیت ساماندهی اتباع خارجی و عودت آنان به کشور‌های مربوطه اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا اتباع هندی، پاکستانی و دیگر کشور‌ها را شناسایی و ساماندهی کردیم و با همکاری سفارت پاکستان در تلاشیم تا این اتباع زودتر کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از اتباع پاکستانی از استان قم به مرز‌ها و از آنجا به کشورشان فرستاده شده‌اند، یادآور شد: متأسفانه اخیراً فیلم‌ها و تصاویری از حضور این افراد در استان قم منتشر شده است که این موضوع تکذیب می‌شود. بعد از اعلام و تشخیص بیماری کرونا در کشور حتی یک تبعه خارجی هم وارد استان قم نشده است و افراد اعلامی در فضا‌های مجازی کسانی بوده‌اند که آنان را از نقاط مختلف جمع‌آوری، ساماندهی، اسکان و تحت کنترل قرار داده بودیم تا در صورت نیاز درمان و پس‌ازآن به کشور خود فرستاده شوند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، شایعه ، حضور ، اتباع
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: