* موقعیت شناسی برای مقابله با کرونا ضروری است
پ
کد خبر : ۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ -29 March 2020
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر کس باید بداند در هر زمانی چه وظیفه‌ای در میدان نبرد دارد، گفت: موقعیت شناسی برای مقابله با کرونا لازم و ضروری است.
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در نشست هم اندیشی در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: توجه به اینکه مسئله امروز جامعه فقط یک مسئله مربوط به یک بیماری است یا موضوعی مهم‌تر است، مهم و ضروری است و اینکه یک رزمنده‌ای نداند کجای میدان ایستاده و کجا را باید هدف قرار دهد، آفت میدان جنگ است و یکی از عوامل شکست.

حجت الاسلام طاهری افزود: در این برهه سه مرحله و سه موضوع وجود دارد که مسئله اول این است که این وضعیت یک بیماری همه گیر است و دوم یک حمله است و اگر حمله است چه نوع حمله‌ای و وظیفه ما در قبال آن چیست.

وی بیان کرد: در مورد مرحله اول که مطرح می‌شود این یک بیماری است، سربازان و افسران که همان پرستاران و پزشکان هستند، باید بدون ترس وارد میدان می‌شدند و با غلبه بر ترس بر تهاجمی که شده بود پیروز می‌شدند.

وی ادامه داد: مسئله‌ی ماسک بیش از اینکه یک مسئله بهداشتی باشد یک مسئله روانی در کشور بود و از این مرحله با ایجاد کارگاه‌های ماسک در نقطه نقطه کشور و حتی روستا‌ها گذشتیم و این فضای روانی به طور کل شکسته شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئله دوم بحث حمله بیولوژیکی دشمن بود، گفت: اتفاقاتی که در کنار جنگ بیولوژیکی دشمن در حال رخ دادن بود، تا کنون در تاریخ تشیع اتفاق نیفتاده بود و این نوع حمله از سنخ دیگری بود و دشمن کاری کرد که مردم از حرم و شهر‌های مقدس و هر چیزی که جنبه‌ی دینی دارد فرار کنیم.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: دعوای این روز ما دعوای جسمی نیست، مسئله و اتفاقی افتاده که صرفاً دوختن ماسک آن را حل نمی‌کند و ما رسالت‌های دیگری داریم و گام دوم شروع شد که مسئله معنویت و انفاق بود و در این گام همه وظیفه داریم از اقدام و دوستان خود حمایت کنیم و دست گیر آنان باشیم.

وی افزود: بحث سومی که پیش آمد، موضوع شایعاتی بود که به وجود آمد و در مسئله شناختی اگر نتوانیم موفق شویم، چیز‌های زیادی را از دست خواهیم داد و ما از رزمندگان خود یاد گرفتیم در کنار مبارزه اعتقادات و ایمان خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام طاهری در ادامه از کمبود نیروی انسانی خواهر برای غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی گلایه کرد و ادامه داد: اینکه یک جا‌هایی آمادگی نداشته باشیم تا در میدان نبرد همه با تمام توان خدمت رسانی کنیم، باعث ضعف و شکست می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کوچک‌ترین کار‌ها برای خدا دیده خواهد شد و هر کس بتواند قدمی در این مسیر بردارد خدا یاری گر او خواهد بود.

حجت‌الاسلام طاهری نحوه رفتار در این شرایط را در قالب سه رویکرد انفعالی؛ تقابلی و تعاملی تبیین کرد و گفت: در این زمان رویکرد تعاملی برای ما مهم است و باید در این مسیر به سه نکته توجه داشت یکی بعد بهداشتی و سلامتی دوم بعد جسمانی که بعد اول تهیه امکانات لازم به اندازه توان است و در سنگری که وزارت بهداشت فرمانده آن است ما همه باید سربازی کنیم و همه انجام وظیفه و کمک می‌کنیم.

وی بُعد سوم را بعد شناختی دانست و افزود: در این مسیر دو آمادگی لازم است، یکی آمادگی برای عملیات و دیگری آمادگی برای قوی شدن و ضعیف نشدن، و ضعیف نشدن یعنی اعتقادات ما باید قوی بشود و در این مورد نیاز به یک کارگروه پاسخگویی به شبهات داریم، شبهاتی که در خصوص مسائل دینی ما مطرح می‌شود.

در این نشست مسئولیت غسل و تکفین اموات به شهرداری‌های هر شهرواگذار شد و تجهیز امکانات و تجهیزات لازم برای غسل از سوی شبکه بهداشت تأمین می‌شود و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و استان هم مسئول نظارت بر انجام صحیح امورات شرعی شدند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، موقعیت ، مقابله ، ضروری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: