* تأمین مسکن برای مردم اولویت است
پ
کد خبر : ۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ -26 March 2020
آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه تأمین مسکن برای مردم اولویت است، گفت: سیاست‌گذاری‌های راه و شهرسازی نبایستی متکی به دولت‌ها باشد.
به گزارش «آزادی»  ؛ آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۷ فروردین) در دیدار با مدیران تابعه راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر چه از نظر کمیت با شهرسازی تا حد مطلوب فاصله داریم و همچنین نمی توانیم در انجام بسیاری از تلاش ها شک کرد، اما نسبت کمیت در خراسان جنوبی و بعضی از استان های دیگر، خیلی متناسب نیست و حال آنکه وزارتخانه ها باید در سطح کارشناسی خود و اینکه در همه جا حضور دارند، این تناسب را در سطح کشور رعایت می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از نظر شهرسازی در شهرها، هر دولتی که بر سر کار آمده است متناسب با سلیقه ی خود عمل کرده، گفت: در حالی که برای هر شهری که می خواهد تازه ساخته شود، می توان براساس یک طرح جامع کارشناسی شده آنچنان پیش رفت که نتیجه ی آن مطلوب و قابل قبول باشد.

وی ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار آمده، در برخی از محله های شهر بیرجند، خیابان ها و کوچه‌ها را بزرگ و وسیع و در برخی محله ها، آنقدر تنگ ساخته اند که مردم را دچار مشکل کرده اند، لذا پیداست که زمین فروش ها و زمین خوارها در آن نقش داشته اند و ضوابطی که باید رعایت می شد، رعایت نشده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه از جهت گسترش شهری نیز اوضاع به همین منوال است، افزود: اما اگر بخشی از زمین هایی که می خواست ساخته شود به برج اختصاص می دادند و در کوچه های تنگ و باریک برج‌ها ساخته نمی شد، هم برای زندگی مردم بهتر بود و هم به شکل و ظاهر بهتر شهر کمک می کرد، لذا آنچه اتفاق افتاده است نتیجه مطلوبی نیست و برابر یک نوع سلیقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه گاهی اوقات عکس های هوایی که از شهر بیرجند منتشر می شود، نگران کننده است، گفت: متأسفانه اگر در ساخت و سازها ضوابطی نیز قائل می شوند، اما بعد از مدتی با جریمه کردن فرد به قائله خاتمه می دهند.

به گفته وی در یک طرح جامع کارشناسی شهری، هر محله ای که ساخته می شود به فضای سبز، اماکن ورزشی، مسجد و برنامه های فرهنگی نیازمند است اما آنچه اتفاق می افتد چیز دیگری است و بعد از ساخت محله ها، مسئولین به دنبال باقی قضایا می روند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مدیران در این جلسه بیان کرد: امیدواریم در دوران مسئولیت شما همه ی دست ها یکی شود و طبق ضوابط عمل شود و به هیچ فردی باج داده نشود، زیرا اگر بنا باشد فردی که می تواند جریمه ی خود را پرداخت کند طبقات خانه اش را افزایش دهد، دیگر شهرسازی و شهرداری معنایی ندارد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه درحالی که ما از نظر کمیت کمبود داریم اما مشاهده می شود که وزارتخانه ای ۶ سال اشغال می شود و در پایان وزیر محترم عنوان می کند که یکی از افتخارات ما این است که خشتی بر روی خشتی نگذاشته ایم، افزود: این درحالی است که هرجا بد و بیراه است نیز نثار فردی می کند که قبلا با ۵ میلیون افراد را صاحب خانه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کارها باید بر اساس آنچه که به نفع آینده ی کشور و نسل آینده است در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: باید جلوی فردی که خلاف می کند و سعی دارد با نفوذ اقتصادی و سیاسی خود اقداماتش را جلو ببرد، گرفته شود زیرا اگر جلوی یک نفر را نگیرند، جلوی دیگران را هم نمی توانند بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امروز مسئله مسکن برای مردم به یک مسئله مهم تبدیل شده است و تأخیرهایی که انجام شده نیز کار را بر مردم دشوار کرده است.
برچسب ها: آزادی ، تامین ، مسکن ، مردم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: