کد خبر : ۱۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ -25 March 2020
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیریت هوشمند و تحول در فرایند تعلیم و تربیت ۲ بال مهم برای تحقق جهش تولید در زمینه علم و دانش است که این مهم وظیفه را بر دستگاه‌های آموزشی سنگین‌تر می‌کند.
به گزارش «آزادی» محمد علی واقعی روز چهارشنبه افزود: تحول در شیوه‌ها و فرایند‌های تعلیم و تربیت از مهمترین پیش فاکتور‌ها در زمینه جهش تولید است که این اقدام باید به صورت کاملا علمی و کارشناسانه در محیط‌های آموزشی همگام با روش‌های نوین و همتراز با سند تحول بنیادین پیاده‌سازی شود.

وی ادامه داد: جهش تولید انسان‌هایی کارآمد و با مهارت در تراز انقلاب را وارد خطه مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: بر این اساس تربیت نسلی توانمند، انقلابی، خلاق و پیرو خط ولایت فقیه در نظام تعلیم و تربیت باید به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سرمایه انسانی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تغییر ذائقه دانش‌آموز از حافظه‌محوری به مهارت محوری نخستین قدم در مسیر تحقق جهش تولید است، اما این مهم جز با پیاد سازی روش‌های ترغیب علمی کارساز نیست.

واقعی افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای فراهم‌سازی، کشف و پرورش استعداد‌ها و قابلیت‌های نیروی انسانی توانمند رویکرد‌هایی برای خود تعریف کرده تا بر اساس الگویی مشخص و به دور از سلیقه‌گرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید علم و دانش استان گام‌های موثری بردارد.

وی در ادامه بیان کرد: قرار گرفتن در این مسیر نیازمند تداوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و از سویی خانواده‌ها است که امیدواریم بتوانیم جهش تولید را با تربیت نیروی انسانی موفق، کاردان و متخصص پیاده‌سازی کنیم.

مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی سال ۹۹ را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، تحول ، فرآیند ، تعلیم ، تربیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: