* ۴۱۰ نفر مشکوک به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری
پ
کد خبر : ۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ -24 March 2020
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بیماران جانباخته به ۱۱ مورد رسید.
به گزارش «آزادی» مجید شیرانی روز سه‌شنبه با تشریح وضعیت استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: با مثبت شدن آزمایش یک بیمار دیگر، تعداد موارد قطعی کرونا در استان به ۷۵ نفر رسید.
 
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۱۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مداوا و مراقبت قرار گرفتند که از این تعداد هم اینک ۶۰ بیمار مشکوک و مبتلای قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
شیرانی تصریح کرد: همچنین از تعداد ۷۵ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان، تاکنون ۵۱ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به مسمومیت‌های الکی، تصریح کرد: موضوع نگران‌کننده، مسمومیت‌های شدید با الکل و مسمومیت ریوی با مواد شوینده‌ها است.
 
شیرانی افزود: طی روز‌های اخیر ترکیب مواد شوینده و سفیدکننده موجب مسمومیت‌های ریوی و حتی وقوع مرگ در افراد شده است.
ویروس کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیای از کشور‌های جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
 
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: