* پرهیز از اجتماعات اقدامی برای شکست زنجیره کرونا
پ
کد خبر : ۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ -23 March 2020
ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام کرد: امروز درخانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات بهترین اقدام برای شکست زنجیره کرونا است.
به گزارش «آزادی» ، ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای در جواب نامه پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان که خطاب به استاندار لرستان نوشته شده بود بیان کرد:ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام شما در جهت کمک به کنترل بیماری کرونا و تلاش در راستای کاهش آلام هم استانی‌های عزیز، در پاسخ به درخواست‌های شما عزیزان و همچنین تنویر افکار عمومی استان موارد ذیل به استحضار می‌رسد: با عنایت به اهمیت کاهش تردد‌های غیر ضروری شهروندان و کمک به ماندن هرچه بیشتر آن‌ها در منزل، از یک هفته مانده به عید با محوریت تمامی فرمانداران ذیربط، اقدام به جمع آوری دستفروشان و تعطیلی فروشگاه‌های سطح شهر‌ها بجز فروشندگی‌های مواد غذایی، بهداشتی و دارویی گردید که تا حدود زیادی هم موفقیت آمیز بوده است. البته همیشه تعدادی هنجار شکن هم وجود دارند که برخورد‌های قضایی مقتضی نیز با آن‌ها انجام و نسبت به پلمپ فروشندگی‌های این افراد اقدام شده یا در روز‌های آتی خواهد شد (لازم به توضیح است که این طرح فعلا' تا ۱۵ فروردین لازم الاجرا خواهد بود.)
این بیانیه می‌افزاید: در خصوص کنترل مبادی ورودی استان، لازم به توضیح است که از ابتدای نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته تعداد ۲۳ پایگاه سیار تب سنجی در ورودی کلیه محور‌های استان مستقر شده و از ورود افراد مشکوک جلوگیری شده است. در ضمن از ابتدای فروردین سال جدید با برقراری ایستگاه‌های پلیس در کمربندی شهر‌های استان از ورود افراد غیر بومی به شدت جلوگیری می‌شود.
در بخش دیگری از بیانیه نیز چنین آمده است: در خصوص تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی، از اولین روز‌های مشاهده ویروس کرونا در استان، طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های دولتی اجازه داده شد که حداقل تا ۵۰ درصد نیرو‌های انسانی خود را از طریق دورکاری به کارگیرند. ضمنا تمامی کارکنان دارای بیماری‌های زمینه ای، زنان باردار، زنان دارای کودک زیر هفت سال و... هم می‌توانند تا عادی شدن شرایط با همکاری مدیران ذیربط در محل کار حاضر نشده و به روش‌های دیگری وظایف خود را انجام دهند البته همانگونه که میدانید تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی از اختیارات استانداران نبوده و تصمیم گیری می‌بایست توسط ستاد ملی مدیریت کرونا انجام شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اجتماعات ، سلامت ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: