* تقویت روحیه کار مضاعف لازمه جهش تولید در کشور است
پ
کد خبر : ۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ -23 March 2020
مدرس دانشگاه های ایلام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود بر حرکت فزاینده و جهشی تاکید داشتند، گفت: بدون شک لازمه تحقق جهش تولید، تقویت روحیه کار و تلاش مضاعف است.
به گزارش «آزادی» حجت الاسلام دکتر حشمت الله رستمی افزود: با این وجود در کشور هم در بدنه اقتصادی و هم فضای عمومی جامعه این روحیه قوی نیست و باید نسل جوان، نخبگان و مراکز علمی ایجاد و تقویت روحیه کار و تلاش مضاغف را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گفته وی، مسوولان نیز باید استعدادهای اقتصادی و نخبگان را به عنوان الگوهای جامعه برای جهش تولید معرفی و مردم را با تشویق به صحنه بیاورند و از طرفی بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارخانه های عظیمی که در کشور وجود دارد متناسب با این شعار حرکت کنند تا به جهش تولید دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: ایران یکی از ابرقدرت های دنیا به لحاظ منابع گاز، نفت، پتروشیمی و سایر منابع خدادادی است و از طرفی از نظر نیروی جوان و تحصیلکرده هم از کشورهای طراز اول است و چنانچه این دو با هم تلفیق شده و امکانات خدادادی را در اختیار بگیرند بدون شک با ظرفیتهای موجود در کشور به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

جهش تولید، امید و خودباوری به بدنه اقتصادی جامعه می بخشد

مدرس دانشگاه های ایلام گفت: نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید در نخستین گام تزریق کننده روحیه امید و خودباوری به بدنه اقتصادی جامعه است.

حجت الاسلام رستمی افرود: نزدیک به ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری بر اساس شرایط خاص کشور و جهت دهی به حرکت عمومی جامعه و تعیین سیاست‌های کلی نظام به هر سال را با عنوان مختلفی نامگذاری می کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها اقتصادی بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در ردیف کشورهای قدرتمند جهان از لحاظ نظامی، مادی و اقتصادی قرار دارد و از طرفی دولت های مخالف بویژه ایالات متحده آمریکا به هر شکل ممکن در تلاش هستند با تحریم های گسترده ایران را به انزوا بکشاند، در مقابله با این حجمه ها مقام معظم رهبری با انتخاب شعارهای اقتصادی جهت حرکت ملت ایران را جهتی فزاینده به سمت افزایش نرخ اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در نظر گرفته اند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال بر اساس شرایط جهش تولید را به عنوان شعار سال عنوان و انتخاب این شعار در گام نخست روحیه امید و خودباوری را به بدنه اقتصادی جامعه تزریق و فشار روانی تحریم ها را کاهش خواهد داد.

تنها راه مقابله با تحریم ها افزایش توان داخلی است

حجت الاسلام رستمی گفت: بسیاری از تحلیلگران بویژه کشورهای خارجی پیش بینی کرده اند با توجه به تحریم های گسترده آمریکا رشد اقتصادی در ایران در آینده نزدیک به منفی هشت خواهد رسید اما در نقطه مقابل این پیش‌بینی مقام معظم رهبری جهش تولید را به عنوان شعار سال قرار دادند.

وی ادامه داد: چنانچه الزامات تولید و مقدمات آن فراهم شود در یک بازه زمانی میان مدت خواهیم توانست به نقاط اولیه جهش تولید رسیده و تحلیل های اشتباه دشمنان را خنثی و کشور ایران در مسیر رشد اقتصادی مطلوب و فزاینده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله هوشمندانه با تحریم‌ها افزایش توان داخلی، رونق چرخه تولید، اشتغال جوانان و در نهایت جهش تولید است، ادامه داد: وقتی چرخه تولید در کشور براه بیفتد به تبع آن اشتغال ایجاد شده، نرخ بیکاری کاهش یافته و مردم آنچه را که مقام معظم رهبری فرمودند بصورت محسوس در زندگی روزمره شان حس خواهند کرد.

این استاد دانشگاه گفت: مردم زمانی این تغییر را حس می کنند که با مقدار اندوخته اقتصادی خود بتوانند سبد کالای خانوار خود را با کمترین قیمت تهیه و کمترین فشار مالی و روانی بر آنها و جامعه وارد شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی مردم و دولت و مسئولان، اقتصاد ایران در سال ۹۹ و به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری به جهش تولیدرسیده و بتوانیم به جامعه ای که شایسته و زیبنده ایران است برسیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، تقویت ، روحیه ، کار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: