* جنگ ترامپ با یک ویروس؛ "کرونا" فرشته نجات دموکرات‌ها!
پ
کد خبر : ۱۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ -18 March 2020
شیوع ویروس کرونا برای دونالد ترامپ بدترین خبر ممکن بود، با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گسترش کرونا می‌تواند تمامی معادلات را بر هم بزند و از سبد رای ترامپ بکاهد، البته این امر بستگی به آن دارد که اقدامات رئیس جمهور آمریکا تا چه حد می‌تواند اثرات مخرب کرونا را خنثی کند.
به گزارش «آزادی» ، به رغم تلاش دولت «دونالد ترامپ» برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اعلام اخیر «وضعیت اضطرار ملی» در آمریکا، شمار ابتلا و فوت آمریکایی‌ها در نتیجه این بیماری رو به افزایش است. رئیس‌جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

ترامپ همچنین اختیارات گسترده‌ای به وزیر بهداشت آمریکا اعطا کرد و گفت که او اکنون می‌تواند برخی از مفاد قانونی را نادیده گرفته و به پزشکان و بیمارستان‌ها اختیار عمل بیشتری برای مقابله با کرونا بدهد. با اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکا، مسیر استفاده از ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز خواهد شد.

کرونا با ترامپ چه می‌کند؟ کرونا می‌تواند به ضرر ترامپ باشد
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه هنوز زود است بخواهیم در مورد تاثیر گسترش ویروس کرونا بر عملکرد ترامپ قضاوت کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آبان ماه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود، وخیم‌تر شدن اوضاع شیوع کرونا در این کشور می‌تواند بر میزان رای آوری ترامپ تاثیر مستقیم بگذارد، در حال حاضر اثر گذاری این ویروس در دو حوزه سلامت و اقتصاد آمریکا در حال روشن شدن است و اگر این امر تاثیرش بسیار زیاد و به بیان دیگر منفی باشد، ترامپ ضرر فراوانی خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر اروپا تبدیل به مرکز شیوع کرونا شده، از سویی آمریکایی‌ها این ترس را دارند که این ویروس نیز به طور گسترده و به میزان حاد در این کشور تکثیر شود، در آن صورت امکان قرنطینه آمریکا وجود دارد و این امر برای ترامپ بسیار گران تمام خواهد شد، چراکه بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل خواهند شد و وضعیت بورس آمریکا نیز بسیار وخیم خواهد شد، نتیجه این اتفاقات ورود آمریکا به دوره رکود اقتصادی خواهد بود، چیزی که ترامپ از آن می‌ترسد.

ابوالفتح با تاکید بر اینکه ترامپ در این سه سال سعی کرد رونق اقتصادی را به آمریکا از طریق افزایش اشتغال‌زایی برگرداند، گفت: البته در این کار نیز موفق بود، اما کرونا می‌تواند تمام برنامه‌های وی را بهم بریزد، به همین خاطر است که ترامپ سعی می‌کند تا جایی که امکان دارد نشان دهد اوضاع عادی و تحت کنترل اوست، حال اینکه کرونا تا چه حدی در آمریکا پیشروی کند و چه تعداد از مردم این کشور را مبتلا کند، امر بسیار مهمی است که می‌توان تاثیر بسزایی در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بگذارد، در حال حاضر ترامپ و دولتش سعی دارند با انجام مجموعه اقداماتی، تاثیر مخرب کرونا را خنثی کند.

این کارشناس مسائل آمریکا بیان داشت: دولت ترامپ در این راستا نرخ بهره در این کشور را با کاهش ۱ درصدی به ۰.۲۵ درصد رساند، از سوی دیگر برای تقویت بازار‌های مالی این کشور از جمله وال استریت بسته حمایتی ۱.۵ تریلیون دلاری در نظر گفت و همچنین از طریق خرید اوراق قرضه سعی کرده است که شاخص‌های اقتصاد کلان این کشور را مثبت نگه دارد، حال باید دید این اقداماتی که ترامپ در حال عمل به آن‌ها است چه زمانی تاثیرات خود را نشان خواهد داد، اثرگذاری مثبت و یا منفی این کار‌ها می‌تواند برای ترامپ بسیار حیاتی باشد و آینده سیاسی او را مشخص کند.

کرونا با ترامپ چه می‌کند؟
وخیم‌تر شدن اوضاع شیوع کرونا در آمریکا می‌تواند بر روی میزان رای آوری ترامپ تاثیر مستقیم بگذارد

شیوع کرونا به نفع نامزد‌های دموکرات است
وی با بیان اینکه اگر کرونا به همین منوال به گسترش خود ادامه دهد، این امر برای نامزد‌های دموکرات، سندرز و بایدن بسیار مثبت خواهد بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه به طور کلی دموکرات‌ها تاکید بسیار زیادی بر روی بیمه‌های درمانی و فرصت‌های برابر در این زمینه برای همه دارند، آسیب پذیری مردم آمریکا در برابر کرونا به خصوص اقشار کم درآمد و فقیر می‌تواند برای این دو نامزد دموکرات بسیار فرصت خوبی باشد و ضعف‌های ترامپ در این رابطه را برجسته کند و سایر اقدمات مثبت وی در حوزه اقتصادی به خصوص افزایش اشتغال را به حاشیه براند.

ابوالفتح با اشاره به اینکه کرونا و شیوع آن در آمریکا می‌تواند یک فرصت دوباره برای برنی سندرز به حساب آید، ادامه داد: با توجه به مواضع چپ گرایانه وی و حمایتش از اقشار فرودست آمریکایی شاید دوباره شرایطی فراهم شود تا سندرز به رقابت‌های انتخاباتی برگردد، هر چند که این امر برای بایدن نیز بسیار مفید است، چرا او در دولت اوباما نیز حامی سرسخت طرح بیمه‌ای او، معروف به اوباماکر بود، حال باید دید در ادامه رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی دموکرات‌ها بین این دو نامزد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

این کارشناس گفت: برنی سندرز در طی این مدت با حملاتی که به شرکت‌های بزرگ آمریکایی داشت، معتقد است این بنگاه‌ها بیشتر حامی جناح حاکم و متنفذ آمریکایی هستند و هیچ توجهی به منافع اقشار ضعیف این کشور ندارند، حال در چنین موقعیتی به نظر می‌رسد شیوع کرونا می‌تواند یک کمک بسیار به برنی سندرز باشد تا هرچه بیشتر ایده‌هایش را مطرح کند و علیه سیستم درمانی و بیمه‌ای فعلی آمریکا بتازد، در هر حال کرونا می‌تواند تاثیر مستقیمی بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشته باشد.
منبع: فرارو
برچسب ها: آزادی ، حنگ ، ترامپ ، ویروس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: