* واکنش IOC به تغییر زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو
پ
کد خبر : ۱۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ -17 March 2020
کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به تغییر زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع کرونا ابراز بی‌میلی و به ورزشکاران سراسر جهان توصیه کرد که با تمام قدرت خود را برای شرکت در این رقابت‌ها در موعد مقرر آماده کنند.
به گزارش آزادی، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری المپیکو ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع کرونا در نقاط مختلف دنیا، واکنش نشان داد.
واکنش IOC به تغییر زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو
المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار است در فاصله روز‌های ۲۴ جولای تا ۹ آگوست برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا اکثر رویداد‌های ورزشی در اقصی نقاط دنیا از جمله مسابقات انتخابی المپیک به تعویق افتاده‌اند و به همین خاطر در خصوص احتمال به تعویق افتادن المپیکو هم زمزمه‌هایی شنیده می‌شود. IOC، اما تمایلی به انجام این کار ندارد.

در بیانیه کمیته بین‌الملی المپیک آمده است: IOC کاملاً خودش را به نسبت به برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو متعهد می‌داند و در حالی که بیش از ۴ ماه به آغاز این بازی‌ها باقی مانده است، نیازی به اتخاذ تصمیمات بی‌محابا در خصوص زمان برگزاری رقابت‌ها نیست. انتشار هرگونه شایعه‌ای در مقطع کنونی می‌تواند آثار مخربی داشته باشد. IOC به تمام ورزشکاران توصیه می‌کند که با تمام توان به روند آماده‌سازی خود برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ادامه دهند.

انتشار بیانیه‌ای IOC درست چند ساعت پس از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا برای تعویق یکساله یورو ۲۰۲۰ و به تعویق افتادن کوپا آمه‌ریکا توسط کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی صورت گرفته است.

بی‌میلی نهاد حاکم بر ورزش جهان برای به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ در حالی است که تا کنون تنها تکلیف ۵۷ درصد از سهمیه‌های این رویداد ورزشی که یک هزار و ۱۰۰ ورزشکار در آن حضور خواهند داشت، مشخص شده است.

در ادامه بیانیه IOC در خصوص مابقی سهمیه‌های المپیک آمده است: در مورد ۴۳ درصد از سهمیه‌های باقیمانده، IOC با فدراسیون‌های ورزشی کشور‌های مختلف تعامل خواهد داشت تا انطباق‌های لازم و عملی با سیستم کسب سهمیه المپیک در آن‌ها صورت بگیرد.

IOC در خصوص احتمال اختصاص سهمیه‌های باقی مانده بر اساس جایگاه ورزشکاران در رده‌بندی‌های جهانی و سوابق آن‌ها نیز اینگونه توضیح داده است: IOC اطمینان دارد که معیار‌های فراوانی توسط مقامات ورزش نقاط مختلف دنیا اتخاذ شده است تا به حل مشکلاتی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، کمک شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: