* تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۶ نفر رسید
پ
کد خبر : ۱۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ -15 March 2020
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۶ نفر رسیده است.
به گزارش «آزادی»  وحیدالله مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴ مورد مثبت جدید ویروس کرونا در ولایت هرات و یک مورد مثبت در دایکندی به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این خصوص افرود: با ثبت این ۵ مورد، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۶ نفر رسیده است. ۱۰ نفر در هرات، ۳ نفر در سمنگان، ۱ نفر در کاپیسا، ۱ نفر در بلخ و ۱ نفر دیگر در ولایت دایکندی به کرونا مبتلا شده‌اند.

مایار خاطرنشان کرد: ۲۰۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا تاکنون در آزمایشگاه‌های مرکزی در کابل تست شده و نتایج ۱۹۰ مورد آن منفی بوده است. ۵۶ مشکوک به کرونا در حال آزمایش هستند که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

گفتنی است، دیروز شنبه اعلام شد که تمامی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های افغانستان به دلیل مقابله با انتشار ویروس کرونا تا ۱۸ آوریل سال جاری میلادی تعطیل شدند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان عصر دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کلیه مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های افغانستان به علت مقابله با انتشار ویروس کرونا تا ۱۸ آوریل سال جاری تعطیل هستند. این تصمیم بنا بر مصوبه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ و دستور محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان صورت گرفته است.

گفتنی است پیشتر محمد اشرف غنی در نخستین جلسه شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمعات جلوگیری و از برگزاری جشن نوروز خودداری شود.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، تعداد ، مبتلایان ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: