* تمام برنامه‌های گردشگری منطقه آزاد ارس تعطیل است
پ
کد خبر : ۱۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵ -15 March 2020
مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد ارس گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی، هتل‌داران و راهنمایان گردشگری جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد شدند و تا اطلاع ثانوی هیچ فعالیت گردشگری نداشته باشند.
به گزارش «آزادی» ، فاطمه منیری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی کاشانه مهمان‌ها، سوئیت‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی گردشگر و مسافر پذیرش نخواهند کرد.

وی افزود: همچنین در راستای عدم نارضایتی مسافران، بر اساس بخشنامه همه این اماکن موظف به استرداد وجه رزرو بدون جریمه بوده و این موضوع به طور مستمر توسط کارشناسان حوزه گردشگری نظارت و ارزیابی می‌شود.

منیری در خصوص مراکز پذیرایی گفت: به تمامی مراکز پذیرایی اعلام کرده‌ایم حتی المقدور ارائه خدمات نکنند، مگر با اجرای کامل و دقیق پروتکل بهداشتی؛ ارائه هرگونه خدمات دخانیات و قلیان نیز در تمامی سفره خانه‌های سنتی و کافه رستوران‌ها ممنوع است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار‌هایی در خصوص پذیرش نشدن مسافران و گردشگران توسط مراکز گردشگری، با کسانی که بر خلاف مصوبات مقابله با کرونا اقدام می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: به شرکت نفت نیز اعلام شده در تمامی جایگاه‌ها، سوختگیری توسط اپراتور‌ها انجام گیرد و اپراتور‌ها ملزم به استفاده از دستکش هستند.

منیری خاطرنشان کرد: مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری ارس جهت حمایت دولت و جبران خسارت در سامانه آمار و تأسیسات گردشگری کشور ثبت نام کنند.

مدیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی ارس گفت: به تمامی مراکز اقامتی و تأسیسات حوزه گردشگری ابلاغ شده است در سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار تأسیسات گردشگری ثبت نام کنند.

وی افزود: این امر در راستای حمایت دولت از خسارت تعطیلی این مراکز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می‌گیرد.

منیری با اشاره به این‌که تمامی مکان‌های گردشگری و تاریخی به طور متناوب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، افزود: تمامی برنامه‌های حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس به بعد از پروسه ریشه کنی ویروس کرونا موکول شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک همچون سال‌های قبل بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران ارس باشیم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: