* سقوط ۳۰ درصدی قیمت هفتگی نفت
پ
کد خبر : ۱۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ -14 March 2020
جنگ قیمتی عربستان و روسیه و همراهی سایر تولیدکنندگان در این جنگ باعث شد تا نفت بزرگترین کاهش قیمت هفتگی خود را در یک دهه گذشته تجربه کند و ۳۰ درصد پایین بیاید.
به گزارش «آزادی» قیمت نفت که حدود دو ماهی است سرناسازگاری با تولیدکنندگان داشته حالا و بعد از لغو توافق کاهش تولید و آغاز جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه سقوط آزاد کم سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

این افت قیمت آنچنان شدید بوده که ترامپ رسما به وزارت انرژی امریکا دستور خرید نفت در بازار برای پر کردن ذخایر استراتژیک را داده تا مازاد عرضه به نوعی از بازار جمع شده و از سوی دیگر ذخایر استراتژیک این کشور نیز با نفت ارزان پر شود. این سیاست می‌تواند تا ۸۰ میلیون بشکه نفت را از بازار جمع کند.

نفت بعد از دستور ترامپ مبنی بر خرید جهت ذخایر استراتژیک، روز گذشته را با رشد قیمت به پایان برد، اما این موضوع باعث نشد تا سقوط هفتگی قیمت نفت کمرنگ شود.

نفت برنت هفته گذشته را با۴۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه آغاز کرد، اما در طول هفته با کاهشی ۲۷.۷ درصدی به ۳۵ دلار و ۴۴ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۴۱ دلار و ۲۸ سنت تا ۳۱ دلار و ۷۳ سنت پایین آمد و ۳۰ درصد از ارزش خود را در بازار‌های جهانی از دست داد.

با توجه به این قیمت ها، نفت شدیدترین افت هفتگی خود را پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون تجربه کرد که دلیل آن، گسترش ویروس کرونا و تلاش عربستان و متحدانش برای جاری کردن سیل عرضه نفت در بازار بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سقوط ، قیمت ، نفت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: