* مبادا مصرف باقلا، برخی را به سمت کرونا ببرد
پ
کد خبر : ۱۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ -14 March 2020
برخی افراد به فاویسم که مسمومیت ناشی از مصرف باقلاست دچار می‌شوند که بنا به گفته پزشکان، بستری شدن یا مراجعه این افراد به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خطر ابتلای آنان در شرایط کنونی به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.
به گزارش «آزادی» در شرایطی که ویروس کرونا گسترش یافته همچنین بدن افراد دارای بیماری در مقابل این ویروس ضربه پذیرتر است، توصیه پزشکان به افراد حساس به باقلا و دچار فاویسم، مراقبت از خود و اجتناب از خوردن باقلاست تا به سمت کرونا کشیده نشوند.
اواخر اسفند و ۲ ماه آغاز هرسال، موسم فراوانی باقلاست که برخی افراد به این محصول حساسیت دارند و با خوردن آن و گاهی استنشاق بوی باقلا به فاویسم دچار می‌شوند.

نفس تنگی، علائم نشنج، تعریق از عوارض فاویسم است و موارد ابتلا به فاویسم به رغم هشدار‌ها و سفارش‌های پزشکان وجود دارد که ابتلای ۶ کودک جهرمی و مراجعه همزمان آنان به بیمارستان شهید مطهری این شهر یکی از این موارد است.
مدیر بیمارستان استاد مطهری جهرم اعلام کرد: ۶ کودک در جهرم که با مصرف باقلا دچار فاویسم شدند در این بیمارستان بستری هستند.
حمید رنجبر شنبه بیست و چهارم اسفند ۹۸ در گفتگو با ایرنا افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا و بستری شدن بسیاری از مبتلایان به این ویروس، محیط بیمارستان مکانی مناسب برای مبتلایان فاویسم بویژه کودکان نیست و باید از خوردن باقلا پرهیز شود.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل بهار، بسیاری از افراد علاقه‌ای وافر به خوردن باقلا دارند؛ این در حالی است که بدون توجه به عواقب و مسمومیت‌های ناشی از آن به خوردن ادامه می‌دهند.
وی بیان کرد: در کنار شیوع کرونا ویروس و بستری شدن افراد در بیمارستان ها، کودکان و بزرگسالانی وجود دارند که به خاطر مسمومیت به باقلا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
رنجبر گفت: با توجه به کمبود خون و ایمن نبودن محیط بیمارستان‌ها در این روزها، والدین از حساسیت خود و فرزندان نسبت به باقلا مطلع و مراقب کودکان و خود باشند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مصرف ، باقلا ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: