* بررسی تغییر تقویم آموزشی در مجلس
پ
کد خبر : ۱۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ -14 March 2020
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: امکان تغییر تقویم آموزشی به دلیل تعطیلی مکرر مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد.
به گزارش «آزادی» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس به دلیل آلودگی هوا و همچنین شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: عدم برگزاری کلاس‌های درس و عقب ماندگی درسی دانش آموزان باید جبران شود، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید پیشنهادات خود را برای حل این مسئله ارائه دهند تا این پیشنهادات از سوی کمیسیون آموزش مجلس بررسی و برای جبران این مسئله تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از تعطیلی‌های مکرر مدارس به دلایل مختلف آسیب دیده اند افزود: دانشگاه‌ها نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و کلاسی برگزار نشده است و لازم است که وزیر علوم فکری برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانشجویان کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده و تعطیلی‌های مکرر مدارس و دانشگاه‌ها امکان اینکه تقویم آموزشی دچار تغییر شود وجود دارد ادامه داد: اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان نیاز است تقویم آموزشی تغییر کند این اقدام انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد اعضای کمیسیون آموزش باید گزارش مسئولان وزارت آموزش و پرورش درباره کم و کیف آموزش مجازی دانش آموزان را بررسی کنند، گفت: پس از اخذ این گزارش و ارزیابی آن و همچنین بررسی پیشنهادات مسئولان آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان درباره تغییر تقویم آموزشی تصمیم‌گیری می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آزادی ، بررسی ، تقویم ، شیئع
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: