* ترامپ: معلوم نیست حمله به التاجی کار ایران بوده باشد
پ
کد خبر : ۱۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ -12 March 2020
رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه گفته معلوم نیست حمله به پایگاه «التاجی» عراق کار ایران بوده باشد.
به گزارش «آزادی»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه گفته معلوم نیست حمله به پایگاه التاجی عراق کار ایران بوده باشد.

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره، ترامپ با وجود این گروه‌های هم‌پیمان با ایران را به انجام این حمله متهم کرده است.

رسانه‌های عراقی شب گذشته از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار کتائب حزب‌الله وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

حزب الله عراق و هیچ کدام از دیگر گروه‌های الحشد الشعبی مسئولیت حمله به التاجی را نپذیرفتند و برخی از احتمال تکرار صحنه سازی آمریکا به منظور حمله به مقر‌های الحشد الشعبی نظیر حمله آذر ماه گذشته به پایگاه نیرو‌های الحشد الشعبی در القائم خبر می‌دهند.

در عین حال حزب‌الله عراق امروز با صدور بیانیه‌ای گفت: «کسانی که برای محکوم کردن [حملات راکتی علیه پایگاه‌های آمریکا]شتاب می‌کنند و با جنایتکاران ابرازهمدردی می‌کنند، به آن‌ها می‌گوییم که اگر شما کشوری را اشغال کنید و فرماندهان میادین پیروز آن کشور را بکشید و نیرو‌های مرزبانی و ارتش آن‌ها را بمباران کنید و [در پارلمان]نمایندگانشان به اخراج شما رأی دهند، آیا فکر می‌کنید کسی از شما دفاع خواهد کرد یا به شما اجازه حضور در خاک آن کشور را خواهد داد، همانگونه که شما از این قاتلان حمایت می‌کنید؟».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: