* پاکستان: تبادلات تجاری با ایران با اتخاذ تدابیر ویژه ادامه دارد
پ
کد خبر : ۱۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ -12 March 2020
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه تدابیر ویژه از سوی این کشور برای مدیریت شیوع کرونا در مرز‌های مشترک به کار گرفته است، گفت: تردد ناوگان حمل و نقل تجاری میان ایران و پاکستان در نقطه مرزی تفتان (میرجاوه) ادامه دارد.
به گزارش «آزادی» اظهارات این مقام پاکستانی درحالی عنوان می‌شود که منابع خبری پیش‌تر گفته بودند که به دلیل تشدید تدابیر برای جلوگیری از شیوع کرونا، فرآیند تبادلات تجاری دو کشور که پس از ۱۳ روز تعلیق ازسرگرفته شده بود، هم اکنون به کُندی پیش می‌رود.

خانم «عایشه فاروقی» امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در اسلام آباد افزود: هدف پاکستان تضمین سلامت شهروندان چه در داخل و یا خارج از کشور است.

وی افزود: اقدامات موثری در مرز‌های زمینی و هوایی به کار گرفته شده و تمامی تلاش‌ها بر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و یا شناسایی به موقع موارد ابتلا به این بیماری متمرکز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: برنامه‌های پزشکی و معاینه اتباع این کشور از مرز تفتان همچنین زائران پاکستانی که از ایران وارد پاکستان می‌شود، به قوت ادامه دارد و از هیچ تلاشی برای ارائه تسهیلات در این خصوص دریغ نخواهد شد.

وی افزود: تبادلات تجاری در هر دو سوی مرز ایران و پاکستان ادامه دارد و کامیون‌های باری با انجام معاینه پزشکی رانندگان به مسیر خود ادامه می‌دهند.

تحولات افغانستان

"عایشه فاروقی" درخصوص مواضع دولت اسلام آباد درباره تحولات فعلی در کابل پس از برگزاری دو مراسم جداگانه تحلیف از سوی "اشرف غنی" و "عبدالله عبدالله" گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتیجه رسمی انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد و همانطور که نخست وزیر پاکستان نیز پیام تبریک برای رئیس جمهوری جدید افغانستان ارسال کرده ما خواستار همکاری نزدیک با دولت جدید کابل هستیم.

وی افزود: توافق صلح دوحه میان آمریکا و طالبان یک پیشرفت تاریخی است و ما انتظار داریم تا راه برای گفت: وگو‌های مستقیم میان تمام گروه‌های داخل افغانستان هموار شود.

فاروقی درخصوص سفر‌های آتی مقامات آمریکایی به پاکستان از جمله "زلمای خلیل زاد" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع آگاه گفتند که خلیل زاد امروز وارد اسلام آباد خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: