* مردم از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند
پ
کد خبر : ۱۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ -12 March 2020
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مردم توصیه کرد ضمن رعایت اصول بهداشتی از حضور در مکان‌های شلوغ که موجب شعله‌ور شدن این بیماری می‌شود، پرهیز کنند.
به گزارش «آزادی» داود سلمانپور روز پنجشنبه  با بیان اینکه هیچ داروی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد از مردم خواست به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.
وی افزود: روز‌های اخیر در فضای مجازی درخصوص برخی دارو‌ها برای مقابله با کرونا تبلیغات زیادی شده است که هیچ سند معتبری ندارند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: تولید دارو‌های تخصصی مقابله با کرونا از طریق کانال‌های ویژه در دست پیگیری است.
وی افزود: بیمارستان بزرگ دزفول از هفته‌های پیش در حوزه درمان مجهز شده و کارکنان بیمارستان به صورت شبانه روزی فعال هستند.
سلمانپور گفت: حداکثر امکانات و تجهیزات دارویی در بیمارستان بزرگ دزفول به صورت تخصصی فراهم شده است لذا از مردم تقاضا می‌شود پشتیبانی و حمایت خود را از کارکنان بیمارستان دریغ نکنند.

بهترین الکل برای ضدعفونی ۷۰ درصد است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بهترین الکل برای ضدعفونی و مقابله با کرونا الکل ۷۰ درصد است که باید با ۳۰۰ سی سی آب جوشیده سرد شده مخلوط شود.

وی افزود: الکل ۷۰ درصد از ۲ هفته پیش در اختیار داروخانه‌های دزفول قرار داده شده است و در حال حاضر ماده شوینده دست مناسب با همکاری یکی از کارخانه‌های صنعتی دزفول تولید و توزیع می‌شود.
سلمانپور از مردم خواست برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر و مورد تایید مراجعه کنند.
وی درخصوص استفاد از الکل نیز گفت: اتانول یا الکل سفید هیچ اثری بر ویروس کرونا ندارد و خوردن یا غرغره کردن آن موجب مسمومیت می‌شود؛ همانطور که ملاحظه شد در روز‌های اخیر کشته‌های فراوانی نیز داشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه استفاده از مکمل‌ها هیچ تاثیری در مقابله با کرونا ندارد، اظهارداشت: مردم باید سبد غذایی کاملی مصرف کنند و دست‌های خود را مرتب بشویند و از خوردن فست فود خودداری کنند.

استفاده از ماسک برای همه لازم نیست

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زدن ماسک برای همه لازم نیست بلکه بیماران باید از آن استفاده کنند.
وی افزود: ماسک‌های تخصصی، ویژه پزشکان و کادر درمان است که تهیه و در اختیار آنان گذاشته شده است؛ ماسک‌های چندلایه نیز برای بیماران صعب العلاج و افرادی که پیوند کلیه و قلب کرده‌اند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند، کاربرد دارد.
سلمانپور بیان کرد: ماسک معمولی نیز برای افرادی که در مکان‌های شلوغ مانند بانک‌ها، کلینیک‌ها و ادارات فعالیت می‌کنند باید استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه کمبود ماسک یک مشکل کشوری است، گفت: تلاش شد ماسک برای قشر آسیب‌پذیر فراهم شود؛ یک شرکت دانش بنیان نیز در دزفول تولید ماسک را برعهده گرفته که اعتبار علمی دارد و بزودی تولید را آغاز خواهد کرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: یک شرکت دیگر نیز روزانه حدود ۶ هزار ماده ضدعفونی تولید و با آرم سازمان غذا و دارو را در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهد.
وی درخصوص بیماران بهبود یافته نیز گفت: دوره نقاهت بیماران کرونایی ۱۴ روز است و بعد از آن مشکلی ندارند.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا که در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده‌اند، به ۱۵ نفر رسیده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مردم ، اماکن ، شلوغ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: