* رایزنی برایان هوک با کشور‌های اروپایی درباره ایران
پ
کد خبر : ۱۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳ -07 March 2020
برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در سفرش به دو کشور اروپایی با نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران دیدار و رایزنی کرده است.
به گزارش «آزادی»، وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای ضمن اعلام اتمام سفر برایان هوک به این دو کشور اروپایی شرح بسیار مختصری از مسائل مورد رایزنی او ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است: «نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و مشاور ارشد وزیر خارجه، برایان هوک سفرش به پادشاهی متحده و فرانسه بین سوم تا پنجم مارس را به اتمام رساند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برایان هوک در لندن برای رایزنی درباره سیاست آمریکا در قبال ایران و راهبرد آمریکا در خاورمیانه با اعضای پارلمان انگلیس و رهبران این کشور دیدار کرد.»

در بخش دیگر بیانیه درباره سفر هوک به فرانسه آمده است: «در پاریس، او با همتایانش از پادشاهی متحده، فرانسه و آلمان برای رایزنی درباره ایران دیدار کرد.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفتگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» در ماه‌های گذشته، جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای آمریکا برای القای حس ناامیدی و ایجاد شکاف میان مردم-حاکمیت بوده است.

واشنگتن در این راستا، معمولاً از اتفاقات، بحران‌ها و بلایای طبیعی به عنوان فرصتی برای پیشبرد این جنگ تبلیغاتی استفاده کرده است. دولت ترامپ در تازه‌ترین مورد از شیوع ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای پیشبرد این جنگ استفاده کرده است.

برایان هوک دیروز در یک کنفرانس خبری مقام‌های دولت ایران را به دروغگویی درباره کرونا متهم کرده بود. این در حالی است که رسانه‌های آمریکا به دلیل دروغگویی‌های مکرر ترامپ و مقام‌های دولت او در حال شمارش تعداد اظهارات نادرست و غیرواقعی دولت آمریکا هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: