* ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در آستارا بهبود یافتند
پ
کد خبر : ۱۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ -06 March 2020
فرماندار آستارا گفت: ۱۱۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و ۸۰ نفر از آن‌ها بهبود یافته و مرخص شدند و ۲۸ نفر تحت درمان هستند.
به گزارش «آزادی» حسن رستم زاد روز جمعه اظهار کرد: علاوه بر بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی آستارا، بخش‌های جراحی و آی سی یو هم به بیماران مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: شهروندان از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند و بانک‌ها خودکار‌های مشترک را در پیشخوان‌ها جمع آوری و دستگاه‌های نوبت دهی و خودپرداز‌ها را هر روز ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: تلاش گروه‌های دانشجویی و سازمان‌های مردم نهاد در ضدعفونی کردن معابر، دستگاه‌های خودپرداز و توزیع دستکش و ماسک قابل تقدیر است و با همت همگان بیماری ریشه کن خواهد شد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۸۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۲ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان فوت کرده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، بیماری ، کرونا ، آستارا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: