* هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد
پ
کد خبر : ۱۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ -03 March 2020
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی یک روز پس از پرتاب دو فروند موشک از سوی کره شمالی، گزارش داد: هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمده است.
به گزارش «آزادی»  این اقدامی از سوی ارتش آمریکا برای نظارت بر فعالیت‌های کره شمالی است که روز دوشنبه دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد.

نیروی هوایی آمریکا این هواپیمای مدل آر سی ۱۳۵ دبلیو را در ارتفاع ۳۱ هزار پایی و در آسمان شبه جزیره کره و اطراف پایتخت کره جنوبی به پرواز دراورده است.

گزارش حاکی است که آمریکا برای نظارت و گشت‌های شناسایی و جاسوسی از این مدل هواپیما استفاده می‌کند و اواخر ماه گذشته میلادی نیز این هواپیما با یک فروند هواپیمایی جاسوسی دیگر چنین ماموریتی انجام داده اند.

یونهاپ افزود که این پرواز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر آن کشور دو پرتاب از شهر ساحلی وونسان به سمت دریای شرقی انجام داد.

کره شمالی آخرین بار نوامبر سال ۲۰۱۹ دو فروند موشک مورد آزمایش قرار داده بود. این کشور از روز جمعه گذشته در حال انجام رزمایش‌های مختلف برای نیرو‌های ارتش بوده است و این پرتاب‌ها احتمالا جزوی از همان تمرینات بوده است.

کره شمالی پیشتر هشدار داده بود در پاسخ به فشار‌های اقتصادی آمریکا و تحریم‌های آن کشور یک سلاح راهبردی پیشرفته جدید آزمایش می‌کند، اما در هفته‌های گذشته چنین سلاحی آزمایش نشده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: