* کمک‌های جهانی برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکر ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران
پ
کد خبر : ۱۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳ -03 March 2020
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند. اولین محموله کمک‌های این سه کشور نیز امشب وارد کشور می‌شود. سومین محموله کمک‌های چین نیز درحالی راهی ایران شد که روسیه تاکنون تنها به اعلام آمادگی برای ارسال کمک بسنده کرده است. هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به زمین نشست. این تجهیزات شامل کیت‌های تست کرونا برای ١٠٠ هزار نفر و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است. نمایندگان سازمان بهداشت جهانی نیز برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا وارد ایران شدند.
به گزارش «آزادی»، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند. اولین محموله کمک‌های این سه کشور نیز امشب وارد کشور می‌شود. سومین محموله کمک‌های چین نیز درحالی راهی ایران شد که روسیه تاکنون تنها به اعلام آمادگی برای ارسال کمک بسنده کرده است. هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به زمین نشست. این تجهیزات شامل کیت‌های تست کرونا برای ١٠٠ هزار نفر و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است. نمایندگان سازمان بهداشت جهانی نیز برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا وارد ایران شدند.
کمک‌های جهانی  برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکز ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران
 
بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا
 
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.
کمک‌های جهانی  برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکز ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران
اولین کمک‌های سه کشور اروپایی راهی ایران شد
سفیر ایران در لندن اعلام کرد: اولین محموله هدایای انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقابله با ویروس کرونا امشب وارد تهران می‌شود.

حمید بعید نژاد در توییتی نوشت: هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم پزشکی از بازار این کشور نیز در جریان است.
 
کمک‌های جهانی  برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکز ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران
کمک‌های سازمان بهداشت جهانی به ایران رسید
 
هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به زمین نشست.

این تجهیزات شامل کیت‌های تست کرونا برای ١٠٠ هزار نفر و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است. نمایندگان سازمان بهداشت جهانی نیز برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا وارد ایران شدند.

این محموله شامل حدود هشت تن دارو و کیت‌های آزمایش این بیماری است و با هواپیمای نظامی از «دبی» به ایران ارسال شده است. به گفته یک مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر این کمک‌ها، ۶ تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست، به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.
کمک‌های جهانی  برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکز ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران

چین: برای کمک به ایران جهت مهار کرونا آمادگی داریم
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به کشورش برای مهار ویروس کرونا، از آمادگی چین برای انتقال تجربیات و هرگونه کمک‌رسانی پزشکی خبر داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران و ایتالیا و تماس وزیر خارجه این کشور با همتایان ایرنی و ایتالیایی خود، گفت: «هنگام شیوع کرونا در چین، ایران و ایتالیا مراتب همدردی و حمایت خود را از چین ابراز کردند. آنچه آن‌ها انجام دادند نشان می‌دهد که ایستادن در کنار هم در مواقع سخت به چه معناست و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت: «ما اینک با ایران و ایتالیا در ارتباطیم و به شهروندان آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم. با توجه به نیاز‌های ایران و ایتالیا، چین آماده است تا از ظرفیت‌های خود از لحاظ پیشگیری و کنترل همه گیر و معالجه کرونا به این دو کشور کمک کند.»
 
سومین محموله کمک‌های چین راهی ایران شد

سومین محموله کمک‌های چین برای مقابله با ویروس کرونا دوشنبه شب وارد ایران می‌شود.
 
سفارت ایران در چین در توییتی اعلام کرد: ‏در ادامه کمک‌های دولت و مردم چین امشب سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستانها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی از طریق شانگ‌های عازم کشورمان خواهد شد.
 
 
اعلام آمادگی روسیه برای کمک / صدور رواید برای ایرانیان همچنان در حالت تعلیق است

دولت روسیه برای کمک به ایران در زمینه تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.

 سفیر کشورمان در روسیه در دیدار با "انا پوپوا" رئیس سرویس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف کننده فدراسیون روسیه ضمن قدردانی از اظهارات رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و اعلام آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا به تبادل نظر در خصوص اقدامات بعمل آمده از سوی دو کشور در زمینه مهار و کنترل ویروس کرونا پرداخت.

کاظم جلالی در این دیدار با اشاره به اقدامات بعمل آمده در فرودگاه‌های ایران و همچنین با بر شمردن برخی محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از صدور روادید برای ایرانیان، اظهار امیدواری کرد: این موانع در آینده نزدیک برطرف شود.

رئیس سرویس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف‌کننده روسیه نیز در جریان این رایزنی بر آمادگی کشورش برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

کمک‌های جهانی  برای مقابله با کرونا در راه ایران / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران/ تشکز ظریف و اعلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران
ظریف ضمن قدردانی از کمک‌هار ارسالی لیست اقلام مورد نیاز ایران را اعلام کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی از سازمان جهانی بهداشت به خاطر "عزمش در مقابله با کرونا" قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امو خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: از سازمان بهداشت جهانی و کشور‌های دوست برای عزمشان در مقابله با کویدو ۱۹ - آن هم در زمانی که آمریکا از طریق تروریسم اقتصادی‌اش جان بیماران ایرانی را به خطر انداخته - قدردانی می‌کنم.

ایران به ماسک‌های N. ۹۵، ماسک‌های سه لایه، لباس مخصوص جراحی، کیت‌های آزمایشگاهی ویروس کرونا، داروی پی پی اف و محافظ‌های سر و بدن نیاز دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: