* آخرین اخبار از ویروس کرونا در خوزستان
پ
کد خبر : ۱۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ -02 March 2020
در بسته خبری امشب از آخرین آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان، افتتاح خط تولید مواد ضدعفونی کننده در اهواز، تکذیب خبر تعطیلی میدان میوه و تره بار در اهواز و توصیه‌هایی در هفته پیک خطر کرونا را بخوانید.
به گزارش «آزادی» ؛ تکذیب خبر تعطیلی میدان میوه و تره بار در اهواز و توصیه‌هایی در هفته پیک خطر کرونا را بخوانید.

شناسایی ۹ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ظهر روز شنبه تا روز یکشنبه در خوزستان شناسایی شده است.

از این تعداد سه نفر مربوط به آبادان، یک نفر دزفول، سه نفر اندیمشک، ۲ نفر شوشتر، ۲ نفر اهواز، یک نفر هندیجان، ۲ نفر ماهشهر، یک نفر مسجدسلیمان و یک نفر امیدیه بودند. با احتساب این ۹ مورد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۲۵ نفر رسید که سه نفر از آن‌ها فوت شده است.

حفظ جان مردم در اولویت است

استاندار خوزستان با بیان اینکه شیوع کرونا در کشور باعث ضرر و زیان به بخش زیادی از کسب و کار‌ها شده، گفت: اولویت با حفظ جان شهروندان است تا از خسارت‌های غیرقابل جبران احتمالی پیشگیری شود.

غلامرضا شریعتی اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با این ویروس را در خوزستان مناسب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون برای کنترل این ویروس شهرداری‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان همراهی لازم را داشته اند، اما اینکه ادعا کنیم که توانسته ایم کرونا را به صورت همه جانبه کنترل کنیم، هنوز زود است و این درحالی است که ۲ هفته آینده مقطع زمانی بسیار حساس و سختی برای خوزستان خواهد بود.

۱۰ روز آینده؛ پیک خطر کرونا / در خانه بمانید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیک خطر در یک هفته تا ۱۰ روز آینده است و مردم باید در این بازه زمانی بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند و در خانه بمانند، زیرا امن‌ترین مکان، خانه است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در خصوص نحوه پذیرش افراد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: همه بیمارستان‌ها مکلف به پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس هستند، اما بیماران پس از پذیرش، در بخش معین یا بیمارستان معین بستری می‌شوند تا جواب آزمایش‌ها داده شود.

تعطیلی میدان تره بار اهواز صحت ندارد

عبدالرحیم کعب‌عمیر عضو شورای شهر اهوازبا رد تعطیلی میدان تره بار اهواز تا هفته آینده، اظهار کرد: طبق روال هر شب میدان تره بار اهواز به همراه بازار و سایر مناطق ضدعفونی خواهد شد.

وی افزود: تا کنون هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر تعطیلی این میدان عرضه تره بار در شهر اهواز گرفته نشده است.

پایگاه پدافند هوایی جنوب غرب کشور ضدعفونی شد / آسایشگاه سربازان مرتبا تنظیف می‌شود

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: تمام اماکن پایگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی شدند و تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور نداشته‌ایم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور افزود: ضمن آموزش راه‌های پیشگیری به صورت روزانه، یک تیم پایش سلامت بصورت ۲۴ ساعته در قرارگاه سربازی این پایگاه مستقر شده و بیمارستان منطقه نیز در اقدامی به موقع با ایجاد ایستگاه سلامت در ورودی درب دژبانی یگان، تمام کارکنان پایور و خانواده هایشان و کارکنان وظیفه را مورد آزمایش کرونا قرار می‌دهد.

تشدید بازرسی از بازار‌های خوزستان برای جلوگیری از گران فروشی

امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت خوزستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به سال نو شمسی، برخی افراد اقدام به سوءاستفاده از اقلام مورد نیاز مردم کردند و به همین دلیل در اداره کل صمت گشت‌های بازرسی را تشدید کردیم و به همراه تعزیرات، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در حال بازدید‌های شبانه روزی هستیم.

وی با بیان اینکه برای برخورد با متخلفان پرونده افراد متخلف در اختیار تعزیرات قرار داده می‌شود، گفت: در روز‌های گذشته برخی از داروخانه‌ها و میوه فروشی‌هایی که اقدام به افزایش قیمت ماسک، ژل ضدعفونی کننده، لیموسنگی و سیر کرده بودند را جریمه کردیم و پرونده‌شان را در اختیار تعزیرات قرار دادیم.

ظرفیت تولید کارخانه الکل‌سازی خرمشهر افزایش یافت

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: به منظور تامین مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل، ژل ضدعفونی و پد الکلی فعالیت واحد تولید الکل شماره یک خرمشهر به سه نوبت کاری افزایش یافت.

وی تامین مواد ضدعفونی کننده منطقه آزاد اروند را در اولویت کاری عنوان کرد و گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده در ستاد مبارزه و پیشگیری از ورود ویروس کرونا تامین مواد ضدعفونی برای شهر‌های آبادان و خرمشهر در اولویت کاری کارخانه‌های تولید الکل و مواد بهداشتی قرار دارد.

تلاش برای تامین مایحتاج بهداشتی خوزستان از طریق واردات

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از تلاش برای تامین مایحتاج بهداشتی استان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا از طریق واردات نیاز استان به کالا‌های بهداشتی را برای مقابله با کروناویروس تامین کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین تقاضایی که در استان وجود دارد، تامین ماسک است که بخشی از آن از طریق واردات قرار است طی روز‌های آینده وارد استان شود و نیاز مردم را در این زمینه تامین کند.

۱۹ پرونده احتکار و گران‌فروشی مواد ضدعفونی در خوزستان تشکیل شد

نعمت‌الله بیرانوندی با اشاره به تمهیدات انجام شده در زمینه برخورد با سودجویان کرونا در خوزستان، اظهار داشت: با مواردی که تخلف در زمینه احتکار و یا گران‌فروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان انجام گرفته است، به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۹ فقره پرونده در زمینه احتکار و گران فروشی مواد ضد عفونی و بهداشتی، افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی و از زمان ورود بیماری کرونا در کشور و استان خوزستان تا کنون با دو فروشگاه مواد ضد عفونی و بهداشتی برخورد شده و در این زمینه نسبت به پملب آن‌ها اقدام شد.
برچسب ها: آزادی ، آخرین ، ویروس ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: