* کمبود امکانات برای ضدعفونی کردن هواپیما‌ها واقعیت ندارد
پ
کد خبر : ۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ -01 March 2020
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون مشکلی در زمینه ضدعفونی کردن هواپیما‌ها نداشته ایم و شایعات فقدان امکانات منتفی است و کار‌ها طبق دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.
به گزارش«آزادی» ، جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ضمن تکذیب این موضوع که امکانات برای ضدعفونی کردن هواپیما‌ها کم است، گفت: در این باره جلسات گوناگونی با نهاد‌های مربوطه داشته ایم و در آخرین جلسه که با حضور معاون حوزه همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، نماینده مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نمایندگان سپاه، اطلاعات، پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد، رعایت و عمل به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت جهانی ایکائو مورد تاکید قرار گرفت و باید تلاش کنیم در مبادی فرودگاهی کنترل‌ها تشدید شده و هیچ مسافر بیماری از کشور خارج نشود.

جعفر زاده با بیان این که در این جلسه درخواست‌های خود را به وزارت بهداشت اعلام کردیم، تصریح کرد: قرار است وزارت بهداشت برای کمک به مقابله با ویروس کرونا یکسری امکانات در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دهد. سازمان هواپیمایی کشوری به بخش‌های مختلف مانند فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرده است که تمام اصول بهداشتی و اقدام‌های پیشگیرانه بر اساس توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به عنوان محور اصلی و تصمیم گیر در این موضوع، رعایت شود. در بخش آموزش هم اقدام‌های لازم انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در این سازمان نیز ستاد مرکزی سلامت صنعت هوانوردی تشکیل شده که راهبری مسائل در این زمینه تصمیم گیری و ابلاغ می‌شود و قرار است دوره‌های آموزش مورد نظر وزارت بهداشت برای کروی پروازی تشکیل و سرفصل‌های ویژه مقابله با کرونا توسط اساتید ارائه و تدریس شود.

به گفته او سازمان هواپیمایی دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را انجام می‌دهد و شدت و ضعف عملکرد‌ها نیز بستگی به تصمیم‌های این وزارتخانه دارد.

جعفرزاده افزود: تاکنون مشکلی در زمینه ضدعفونی کردن هواپیما‌ها نداشته ایم. این توضیحات نشان می‌دهد که موضوع نبود امکانات منتفی است و کار‌ها طبق دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: