* همه مردان احمدی نژاد در مجلس یازدهم
پ
کد خبر : ۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ -29 February 2020
شاید بتوان پیروز انتخابات مجلس یازدهم را احمدی نژادی‌ها دانست که بدون ارائه لیستی تنها به واسطه حضور در دولت‌های نهم و دهم مجوز ورود به پارلمان را گرفتند.

شاید بتوان پیروز انتخابات مجلس یازدهم را احمدی نژادی‌ها دانست که بدون ارائه لیستی تنها به واسطه حضور در دولت‌های نهم و دهم مجوز ورود به پارلمان را گرفتند.

به گزارش «آزادی» با وجود گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات مجلس هنوز بخشی از زوایای آن پنهان مانده، ورود ۱۸ احمدی نژادی به بهارستان یازدهم یکی از این زوایای پنهان است؛ کسانی که وزیر، استاندار و یا مدیر دولت‌های نهم و دهم بوده اند.

جدول زیر اسامی ۱۸ منتخب مجلس یازدهم از وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران دولت‌های نهم و دهم را بر اساس حوزه‌های انتخابیه شان به تفکیک نشان می‌دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
همه مردان احمدی نژاد در مجلس یازدهم
 
 
همه مردان احمدی نژاد در مجلس یازدهم
 
 
همه مردان احمدی نژاد در مجلس یازدهم
 
 
همه مردان احمدی نژاد در مجلس یازدهم

دراین بین تعدادی از حامیان نام آشنا طرفدار احمدی نژاد و یا تفکراتش با سابقه نمایندگی مجلس همچون زهره الهیان، سید محمود نبویان و بیژن نوباوه هم وارد بهارستان شده اند. غیر از این ها، ممکن است افرادی از طرفداران تفکر احمدی نژاد هم وارد پارلمان یازدهم شده باشند، مشخصا نمایندگان دور اولی و افراد گمنام که علقه آن‌ها با آغاز به کار مجلس عیان می‌شود.

نکته جالب توجه در پیروزی قاطبه این افراد در این جاست که آن‌ها قبل از برگزاری انتخابات علی رغم وجود گمانه زنی‌هایی درباره رونمایی از لیست احمدی نژادی ها، بدون لیست به خصوص در شهر‌های برزگ وارد شده و حتی برخی از برنامه ریزی برای تمرکز برای پیروزی ازشهر‌های کوچک سخن گفتند. البته لیستی متشکل از تعدادی از مدیران دولت احمدی نژاد تحت عنوان «ائتلاف مردم» در تهران منتشر شد که همان زمان مرتضی تمدن، چهره نزدیک به رییس جمهور سابق آن را رد کرد.

در لیست «ائتلاف مردم» اسامی همچون صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی، بهروز مرادی، محمد حسن طریقت منفرد فاطمه واعظ جوادی، سید محمد حسینی، محمد سلیمانی، فاطمه قربان، نیره قوی، داود منظور، ابوالفضل ظهره وند، محمد حسین یادگاری، سیدامین الله تقوی‌مطلق، جلیل سالاری، حجت الاسلام حمید رسایی، ابراهیم سحرخیز، مهدی کوچک‌زاده، افشار دارابی، عطا بهرامی، محسن شاطر زاده، وحید یامین‌پور، حسین افشارزاده، محمد حسن وکیل پور، غلامرضا خواجه سروی، امین مرادی، مهدی زریباف، سعید کرمی، محمد شیریجیان و محمد محمدی پور، دیده شد که آن‌ها به دلیل نبود در لیست وحدت اصولگرایان نتوانستند رای لازم برای ورود به مجلس را کسب کنند.

حضور وزرا و مدیران احمدی نژاد در پارلمان فقط مربوط به مجلس یازدهم نیست چه اینکه در مجلس فعلی هم حاجی بابایی، مصری و بهمنی با پیشی گرفتن از سایر مردان احمدی نژادی در انتخابات دوره دهم وارد مجلس شدند.

باید دید این بار که تعداد وزرا، مدیران و استانداران دولت‌های نهم و دهم در مجلس آینده به حدود ۲۰ نفر غیر از علاقه‌مندان به تفکر احمدی نژاد رسیده چه تغییری در انتظار پارلمان و نوع تصمیم گیری هایش خواهد بود. شاید حتی ایجاد فراکسیون دولت بهار هم دور از انتظار نباشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: