* ثبت رکورد بالاترین میزان مهاجر غیراروپایی به انگلیس در ۱۵ سال
پ
کد خبر : ۱۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ -28 February 2020
ارقام رسمی از اداره ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد این کشور در سال گذشته با پذیرفتن ۲۴۰ هزار نفر مهاجر از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا بالاترین نرخ ورود مهاجر از سال ۲۰۰۴ بدین سو را داشته است.
به گزارش «آزادی»  ارقام رسمی از اداره ملی آمار بریتانیا که روز پنج‌شنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) منتشر شد نشان می‌دهد این کشور در سال گذشته با پذیرفتن ۲۴۰ هزار نفر مهاجر از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا بالاترین نرخ ورود مهاجر از سال ۲۰۰۴ بدین سو را داشته است.

این در حالی است که تعداد مهاجران از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به این کشور پایین‌ترین میزان را در ۱۶ سال گذشته تجربه کرده است.


مطابق آمار در دوره دوازده ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، ۶۴۲ هزار نفر در این مدت به بریتانیا نقل مکان کرده‌اند در حالی که همزمان ۴۰۲ هزار نفر این کشور را ترک گفته‌اند.

بر طبق اعداد منتشره از سوی مقامات مسئول در بریتانیا، عمده مهاجران به این کشور را دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل تشکیل می‌دهند و ورود تعداد مهاجران متقاضی کار با کاهش مواجه شده است.

جی لیندوپ، رئیس مرکز آمار اداره بین‌المللی مهاجرت دراین باره گفت: «از سال ۲۰۱۶ مهاجرت شغلی کاهش یافته است چرا که شمار کمتری از شهروندان اتحادیه اروپا برای شغل به اینجا می‌آیند.»

لیندوپ تعداد بالای مهاجرت دانشجویان هندی و چینی به بریتانیا را علت اصلی افزایش مهاجران تحصیلی به بریتانیا خوانده است.

آمار جدید در حالی منتشر شده است که بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد از این پس، همچون استرالیا، سیستم امتیازی را برای اعطای مهاجرت در نظر بگیرد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، ثبت ، رکورد ، انگلیس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: