* پاکستان برای مقابله با کرونا با ایران در تماس خواهد بود
پ
کد خبر : ۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ -27 February 2020
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با حمایت از تدابیر و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: اسلام‌آباد برای جلوگیری از شیوع این بیماری به طور جدی و موثر با تهران در تماس است.
به گزارش «آزادی» خانم «عایشه فاروقی» امروز طی نشست خبری هفتگی با رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد افزود: دولت پاکستان از تلاش مقامات ایرانی برای مدیریت شیوع ویروس کرونا به طور کامل حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: ما با مردم و دولت ایران ابراز همبستگی می‌کنیم و جهت مقابله موثر برای جلوگیری از شیوع کرونا، تماس‌های نزدیکی میان مسئولان دولت فدرال و ایالتی پاکستان با همتایان خود در ایران برقرار است.

فاروقی گفت: دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بهداشت (سرپرست وزارت بهداشت و خدمات ملی) از گذرگاه مرزی تفتان، نقطه مشترک مرزی پاکستان با ایران بازدید کرده و همزمان سفارت پاکستان در تهران و سرکنسولگری‌های این کشور در مشهد و زاهدان نیز اوضاع حاکم پس از شیوع ویروس کرونا در ایران را رصد می‌کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان در ایران از هیچ اقدامی برای تضمین سلامتی اتباع خود از جمله دانشجویان و زائران پاکستانی دریغ نکرده و تمهیدات لازم را در این زمینه اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: این کشور در زمان کنونی تصمیمی برای تعلیق پرواز‌های مسافربری میان ایران و پاکستان نگرفته در عین حال هر اقدامی که برای حفاظت از سلامتی اتباع پاکستانی ضروری باشد، انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت بهداشت و خدمات ملی پاکستان شب گذشته ابتلای دو مورد به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد.

دولت پاکستان پس از تایید دور مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر‌های «اسلام آباد و کراچی» مدارس ایالت بلوچستان، برخی مناطق در جنوب و همچنین در شمال این کشور را تعطیل کرده و تدابیر پیشگیری نیز در شهر‌های مختلف از جمله گذرگاه‌های مرزی تشدید شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: