* شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی از چین پیشی گرفت
پ
کد خبر : ۱۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ -27 February 2020
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره‌جنوبی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور در روز پنجشنبه از چین بیشتر بوده است.
به گزارش «آزادی» این مرکز در آماری  منتشر کرده آورده است که امروز ۵۰۵ مورد ابتلای جدید به ثبت رسیده در صورتی که ارقام شمار مبتلایان در چین ۴۳۳ نفر بوده است.

با این حساب تا شامگاه روز پنجشنبه در مجموع یک هزار و ۷۶۶ نفر در کره جنوبی کرونایی شده و ۱۳ نفر هم براثر آن فوت کرده اند.

سیزدهمین قربانی این ویروس منحوس یک سالمند ۷۴ ساله بوده که از روز ۲۰ فوریه تب کرده و دچار سرفه‌های شدید و تنگی نفس شده و امروز زمانی که منتظر تخت برای بستری شدن بوده جانش را از دست داده است.

بیشتر مبتلایان این ویروس که به صورت خوشه‌ای در شهر دایه گو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی شیوع پیدا کرده افرادی بوده اند که در کلیسای شینچیونجی تجمع می‌کرده اند.

نزدیک به یکهزار نفر از مبتلایان ویروس در این شهر به نوعی با خروجی‌های این کلیسا در ارتباط نزدیک بوده اند.

شمار سربازان ارتش کره جنوبی که به کرونا مبتلا شده اند به ۲۵ نفر رسیده است و بسیاری از آن‌ها در پایگاه‌های خود تحت تدابیر شدید نظارتی و قرنطینه هستند.

وزارت خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد که نزدیک به ۴۳ کشور و منطقه محدودیت‌هایی برای مسافرانی که از کره جنوبی به آنجا سفر می‌کنند، در نظر گرفته اند که یکی از آن‌ها چین است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: