* توصیه به اهدا کنندگان خون در زمان شیوع کرونا
پ
کد خبر : ۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ -27 February 2020
جلسه تخصصی چگونگی مواجهه با شیوع ویروس کرونا، در محل ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران تشکیل شد.
به گزارش «آزادی» ، مدیرعامل، معاونین، جمعی از مدیران کل و مدیران ستادی سازمان انتقال خون ایران به بحث و بررسی پیرامون الگو‌های شیوع کرونا، تحلیل آخرین نمودار‌های ذخایر خون و فرآورده‌های آن در سطح کشور، تشریح جدیدترین دستورالعمل‌های ملی و بین المللی در خصوص مواجهه با این ویروس بیماری زا، نگارش پروتکل‌های پیشگیرانه از کاهش آمار اهدای خون در روز‌های آتی و هم اندیشی در خصوص نحوه ارائه خدمت به اهداکنندگان خون توسط ادارات کل انتقال خون سراسر کشور پرداختند.

این جلسه در راستای دستورات مقام عالی وزارت بهداشت، و به منظور ارائه راهکار‌ها و اقدام‌های عملی در زمینه آمادگی هرچه بیشتر سازمان انتقال خون در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، ارائه گزارش عملکرد توسط اعضا و تدبیر اندیشی در خصوص حفاظت از منابع انسانی و تقویت شبکه خونرسانی کشور تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه حفظ ذخایر خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز در شرایط کنونی و پس از فروکش کردن این بیماری در دستور کار سازمان است، گفت: اهداکنندگان خون سرمایه اصلی سازمان و تأمین کنندگان منحصر به فرد خون و فرآورده‌های آن هستند و ضروری است با خود مراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

پیمان عشقی با تاکید بر اینکه در مراکز اهدای خون سراسر کشور تمامی نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی رعایت می‌شود، افزود: چنانچه داوطلبین اهدای خون موازین بهداشتی را بخوبی رعایت و عمل کنند هیچ خطری سلامت آنان را تهدید نخواهد کرد.

وی به افرادی که تب یا سرفه یا علائم سرماخوردگی دارند توصیه کرد اهدای خون را به وقت دیگری موکول کنند و خاطر نشان ساخت: همچون گذشته تمامی اهداکنندگان خون پیش از اهدای خون معاینه می‌شوند و چنانچه علائم سرماخوردگی در آنان مشاهده شود بر اساس نظر پزشک و دستورالعمل‌های کشوری اهدای خون به حداقل یک ماه پس از بهبودی آنان موکول خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: با پیش‌بینی استمرار تغییرات جوی ناپایدار طی هفته‌های آتی از عموم اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور تقاضا می‌کنیم که با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز اهدای خون به محل کار یا زندگی خود، جهت کمک به بیماران نیازمند به خون اقدام کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، توصیه ، اهدا ، خون ، شیوع
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: