* جزئیات جلسه غیرعلنی وزیر بهداشت با نمایندگان مجلس
پ
کد خبر : ۱۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ -25 February 2020
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل انسجام و یکپارچگی این اختیار را به استان‌ها ندادند که در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کنند و تنها با پیشنهاد تعطیلی مدارس و بررسی لازم اعلام می‌شود.
 به گزارش«آزادی» اکبر ترکی در اصفهان با اشاره تمهیدات وزارت بهداشت در خصوص مقابله با بیماری کرونا و نظارت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر بهداشت به همراه معاونان در جلسه غیر علنی مجلس حاضر شدند و گزارش مفصلی از بروز و شیوع کرونا در استان‌های مختلف دادند که مراکز پیشگیری را متذکر و قرار شد که به کمک صدا و سیما آموزش‌های فردی و بهداشتی را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: همچنین وزارتخانه‌های دیگر مانند آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و آموزش عالی مقرر شده تا هرگونه کمک و همکاری را برای کاهش شیوع این بیماری انجام دهند؛ بیمارستان‌هایی را در استان‌ها برای درمان این بیماری در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجهیزات هم به حد کافی برای بستری موجود است، اما در خصوص ماسک باید وزارت صمت دخالت کند، زیرا تولید آن به عهده آنهاست و صادرات ماسک را ممنوع کردند.

وی تصریح کرد: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان هم با رئیس سازمان برنامه بودجه طی تماسی بودجه قابل توجهی را برای درمان و مبارزه با کرونا مقرر کردند.

۲ نفر از مبتلایان مشکوک به ویروس کرونا در استان اردبیل از بیمارستان مرخص شدند/ سامانه ۱۹۰ پاسخگوی سئوالات مردم

ترکی در خصوص قرنطینه شدن استان قم گفت: قرنطینه شهر بزرگی مانند قم مقدور نیست البته اماکن و برخی از مکان‌های مشکوک قرنطینه شده و اطراف و داخل حرم که ازدحام بسیاری دارد به صورتی مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در استان‌هایی که با قاطعیت وجود کرونا گزارش شده است توسط مدیران کل آموزش و پرورش، استانداران و دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد تعطیلی مدارس را به ستاد پیشگیری از کرونا می‌دهند، یادآور شد: به دلیل انسجام و یکپارچگی این اختیار را به استان‌ها ندادند که در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: