* اردوغان:بخشی از معارضین سوریه به همراه ما در لیبی هستند
پ
کد خبر : ۱۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ -25 February 2020
رئیس جمهور ترکیه گفت: مذاکرات با پوتین در بالاترین سطح برای تعیین نقشه راه و ارزیابی کاستی‌ها همچنان ادامه دارد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات
به گزارش«آزادی» ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به بسته شدن گذرگاه‌های ترکیه به روی ایران اظهار داشت: وزیر بهداشت کشورمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت مرزهایمان با ایران را ببندد. ما باید برای جلوگیری از شیوع کرونا این اقدام را انجام می‌دادیم.

وی با ذکر این نکته که تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از ویروس کرونا را اتخاذ کردیم، تصریح کرد: در صورت نیاز مجبوریم با هر کشوری مرز‌های خودمان را ببندیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه روسیه بالاترین حمایت را از نیرو‌های اسد به عمل می‌آورد، حتی اگر انکار کنند نیز ما این واقعیت را دیده‌ایم، اظهار داشت: ما مجبور به این مبارزه نیستیم بلکه محکوم به آنیم. هیئت روسیه برای انجام مذاکرات در مورد ادلب فردا به ترکیه می‌آید.

اردوغان گفت: مذاکرات با پوتین در بالاترین سطح برای تعیین نقشه راه و ارزیابی کاستی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین درباره نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در استانبول اظهار داشت: ممکن است اتفاق نظر کاملی درباره تحولات سوریه نداشته باشیم.

رئیس جمهور ترکیه درباره حضور نیرو‌های نظامی ترکیه در سوریه گفت: در حال حاضر تعدادی از نیرو‌های مستشاری ما در بین نیرو‌های ارتش ملی سوریه (ارتش آزاد) حضور دارند.

اردوغان همچنین درباره وضعیت نیرو‌های ترکیه در لیبی نیز گفت: در آنجا دو نفر از نیروهایمان به شهادت رسیده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اذعان کرد که بخشی از نیرو‌های ارتش ملی سوریه (ارتش آزاد) با نیرو‌های ترکیه در لیبی حضور دارند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: