* اتمام رأی‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و آغاز شمارش آرا در سراسر کشور
پ
کد خبر : ۱۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ -21 February 2020
لحظه به لحظه با انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان
رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح جمعه در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت. پس از اتمام زمان قانونی أخذ رأی، شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میان‌دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد با فرارسیدن ساعت ۲۴ و اتمام زمان قانونی أخذ رأی، شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد.
حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی/ رای دادن بدون اثر انگشت مجاز است/ انتخابات تا ساعت ۲۳ تمدید شد‌
به گزارش «آزادی»، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در برخی استان‌هایی که به دلیل فقدان نمایندگان خود در خبرگان، نیازمند معرفی افراد جدیدی هستند، آغاز شد.

رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یابد.

براساس اظهارات جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، نتایج ۵ حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت مشخص و شمارش آرای ۲۰۳ حوزه تک نماینده با اتمام رای‌گیری، شمارش آغاز می‌شود.

نتایج نهایی انتخابات تهران و چند حوزه کلان‌شهر احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.
 
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

براساس ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب کنندگان باید دارای شرایط زیر باشند: ۱-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران ۲-هجده سال تمام ۳-عاقل بودن
 
حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی/ رای دادن بدون اثر انگشت مجاز است/ انتخابات تا ساعت ۲۳ تمدید شد‌
 
اتمام رأی‌گیری و آغاز شمارش آرا در سراسر کشور

در شعباتی که کار اخذ رأی انتخابات به پایان رسیده است، شمارش آرا شروع شده است.
 
با فرارسیدن ساعت ۲۴ و اتمام زمان قانونی أخذ رأی، شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد.
 
 
انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

این آخرین مهلت شهروندان این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رای است و پس از ساعت ۲۴ این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
 
انتخابات تا ساعت ۲۳:۳۰ تمدید شد‌

دبیرستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات مجلس تا ساعت ۲۳:۳۰تمدید شد.

سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از این ساعت، در شعب بسته شده و از افراد داخل شعبه رای گیری می‌شود.
 
 
اطلاعیه شماره (۳۵) ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می‌رساند، اخذ رأی برای کلیه حوزه‌های انتخابیه‌ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد. سایر حوزه‌های انتخابیه که مراجعه کننده ندارند مجازند پس از ساعت ۲۲:۰۰ نسبت به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج اخذ رأی در شعبه اقدام نمایند.
 
 
انتخابات تا ساعت ۱۱ تمدید شد

موسوی سخنگوی ستاد کشور برای کلیه حوزه‌های انتخابیه که هنوز مراجعه کننده دارند انتخابات تا ساعت ۱۱ تمدید شد، اما شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند می‌توانند پایان عملیات رای گیری خود را در ساعت ۲۲ اعلام کنند.

درصد بسیاری از شعبات اخذ رای کارشان تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

از ساعت ۲۳ به بعد که کار رای گیری به اتمام می‌رسد روند شمارش آرا را آغاز کنیم میزان مشارکت را اعلام خواهیم کرد.

 
انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

وزیر کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در ستاد انتخابات کشور با اعلام تمدید انتخابات تا ساعت ۲۲ اظهار کرد: فردا پس از شمارش نهایی آرا، میزان مارکت اعلام می‌شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به آزادی اظهار کرد میزان مشارکت مردم در انتخابات فردا و پس از شمارش آرا اعلام خواهد شد.
 

رئیس مجلس از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
لاریجانی با عرض خسته نباشید خدمت شورای نگهبان، وزارت کشورر و اصحاب رسانه اظهار کرد: از ملت ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم که پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

من از ستاد انتخابات بازدید کردم رویکرد قابلی برای صیانت از آرا صورت گرفته است و استفاده از تجهیزات جدید رویکرد قابل قبولی است و امیدواریم در آینده روند شمارش آرا نیز الکترونیکی شود و شورای نگهبان در این راستا همراه وزارت کشور باشیم.
 
 
اطلاعیه شماره (۳۳) / تمدید رأی گیری در انتخابات تا ساعت ۲۰
در اطلاعیه شماره (۳۳) ستاد انتخابات کشور آمده است: ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه­های انتخابیه سراسر کشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید می‌گردد.

قابل ذکرآن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۱۹ (۷شب) تمدید می‌گردد.
 

انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد

موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در خصوص تمدید انتخابات ۳ تصمیم گرفته شده است که در استان چهار و محال بختیاری حوزه لردگان در ساعت ۱۸ به اتمام رسید و در حوزه اردل و فارسان تا یک ساعت تمدید شد و در ۲۰۷ حوزه باقی مانده تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علت عدم تمدید در لردگان به دلیل دلایل امنیتی بوده است؟ گفت: ستاد انتخابات در درخواست دادند و وزیر نیز موافقت کرده است و درباره دلایل امنیتی بنده نه تایید می‌کنم نه تکذیب.
 
 
رهبر معظم انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی گیری رأی خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در شعبه شماره ۱۱۰ رأی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌های رأی در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.
انتخابات تا ساعت ۲۳ تمدید شد‌ / رای دادن بدون اثر انگشت مجاز است/ حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آن‌ها است به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مردم در هر شهر به تعداد نامزد‌های آن شهر رأی بدهند، مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند چرا که این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری با شکوه انتخابات، تشکر کردند.

صبح امروز (جمعه) رای گیری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام وزارت کشور، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات امروز را دارند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: