* بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مبتلایان قطعی ۵ نفر هستند/ ۲۴ بیمار مشکوک بستری شده‌اند /تایید یک مورد ابتلا به کرونا در اراک و تکذیب آن در اصفهان، ملایر و گیلان
پ
کد خبر : ۱۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹ -21 February 2020
به گزارش «آزادی»، با ورود ویروس کرونا به ایران و تایید مشاهده بیماران مبتلا به این ویروس در قم و شناسایی افراد مشکوک به ابتلا در چند شهر دیگر شامگاه پنجشنبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور معاون اول رییس جمهور در وزارت بهداشت برگزار شد. در ادامه این گزارش اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت درباره این جلسه را می‌خوانید و سپس به بررسی چند خبر از شیوع این ویروس خواهیم پرداخت.
 
بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مبتلایان قطعی فعلا ۵ نفر هستند/ ۲۴ بیمار مشکوک بستری شده‌اند / آزمایش یکی از ۷ بیمار اراکی مشکوک مثبت بود/ تکذیب ابتلای شهروندان به کرونا در اصفهان، ملایر و گیلان
معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:
بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مردم اعتماد داشته باشند

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تمام امکانات خود را برای پیشگیری و مقابله با کرونا بسیج کرده است.

اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه پس از جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع مقابله با ویروس کرونا که منشاء آن از چین بوده و به کشور‌های مختلف سرایت کرده است، در جلسه امشب مورد بررسی قرار گرفت؛ آثاری از این ویروس در برخی شهر‌های ایران و به طور مشخص قم ظاهر شده است.

وی تصریح کرد: دولت تمام امکانات خود را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس بسیج کرده است وستاد مربوطه نیز به دستور رییس جمهوری تشکیل شده است. همچنین ستاد بحران با اختیارات قانونی در وزارت کشور و با مسئولیت وزیر کشور جلساتی در این خصوص تشکیل داده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ستادپیشگیری و مقابله با کرونا دارای اختیارات کامل است خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند از دستورات و مصوبات این ستاد تبعیت کنند؛ دولت، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های حکومتی و بخش خصوصی باید در این زمینه با ستاد مربوط به موضوع کرونا همکاری کنند.

وی با اشاره به فعالیت برخی کارخانجات تولید کننده ماسک در کشور گفت: به طور خاص اعلام می‌کنم در شرایط خاصی که برای کشور پیش آمده است، همه کارخانجات و تولید کنندگان باید آن طور که وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط و وزارت صنعت، معدن وتجارت مطالبه می‌کنند اقدام کنند و به صورت سه شیفت تولید کنند.

او با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند مدیریت بخش درمان کشور بسیار توانمند است ادامه داد: مردم به این مدیریت اعتماد داشته باشند. قادر هستیم حتما بر این مساله "ویروس کرونا" در ایران را در روز‌های نخست به لطف خدا و دعای خیر مردم مسلط شویم و ویروس را کنترل کنیم تا ضایعات و تلفات زیادی نداشته باشیم.

بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مبتلایان قطعی فعلا ۵ نفر هستند/ ۲۴ بیمار مشکوک بستری شده‌اند / آزمایش یکی از ۷ بیمار اراکی مشکوک مثبت بود/ تکذیب ابتلای شهروندان به کرونا در اصفهان، ملایر و گیلان
وزیر بهداشت:
مبتلایان قطعی کرونا ۵ نفر هستند / حدود ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران پنج نفر است که شامل دو فوتی، دو بیمار بستری در قم و یک پزشک که از اراک به قم رفته است.

سعید نمکی شامگاه پنجشنبه بعد از نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا افزود: حدود ۲۴ نفر دیگر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آن‌ها به مردم اعلام می‌شود. پیش بینی وزارت بهداشت این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

وی گفت: از نظر وزارت بهداشت افراد و بیماران تنفسی که با اتباع خارجی مراوده نداشته اند، مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیستند، اما دو نفر سه روز پیش با علایم شدید عفونت تنفسی در قم مراجعه کردند که بلافاصله از آن‌ها تست گرفته شد و مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا هستند و به علت شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بعد از این موارد همکاران روی قم تمرکز کردند به خصوص اینکه نگرانی‌هایی ایجاد شده و مراجعات مردم به بیمارستان زیاد شده بود. از عده‌ای از افرادی که با بیماران فوتی مراوده داشتند دعوت کردیم و از آن‌ها هم آزمایش گرفته شده، اما فعلا موارد قطعی پنج نفر است.
 
بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مبتلایان قطعی فعلا ۵ نفر هستند/ ۲۴ بیمار مشکوک بستری شده‌اند / آزمایش یکی از ۷ بیمار اراکی مشکوک مثبت بود/ تکذیب ابتلای شهروندان به کرونا در اصفهان، ملایر و گیلان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
آزمایش یکی از هفت اراکی مشکوک به کرونا مثبت بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت فردی می‌توان ویروس کرونا را پشت سر گذاشت، گفت: از هشت مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا، نتیجه آزمایش هفت نفر مشکوک اعلام شد و وضعیت بیمار مبتلا به ویروس رو به بهبود است.

جمالیان تصریح کرد: ۷۰ درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند می‌توانند به صورت سرپایی، بدون هیچ گونه عوارضی درمان شوند، تنها تعداد کمی نیاز به بستری دارند، ضمن اینکه میزان مرگ و میر و عوارض آن بسیار کمتر از آنفلوآنزایی است که دو ماه پیش آن را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه آنچه در مورد این ویروس نگران کننده است سرعت انتشار آن است، گفت: با اقدامات پیشگیرانه فردی به راحتی می‌توان از انتشار آن جلوگیری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی هیچ گونه مورد مثبتی وجود نداشته و یک مورد مثبت از همکاران جامعه پزشکی است که در قم سکونت دارد که پس از مراجعه به اراک علائم را نشان داد و پس از دریافت آزمایش، مورد مثبت اعلام شد و سریعا ایزوله شد. تاکنون از شهروندان اراکی هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

بسیج تمام امکانات کشور برای مقابله با کرونا / مبتلایان قطعی فعلا ۵ نفر هستند/ ۲۴ بیمار مشکوک بستری شده‌اند / آزمایش یکی از ۷ بیمار اراکی مشکوک مثبت بود/ تکذیب ابتلای شهروندان به کرونا در اصفهان، ملایر و گیلان
 
تکذیب شیوع «کرونا ویروس» در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تکذیب شیوع و ابتلا گیلانیان به «کرونا ویروس» بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم تأکید کرد.

ارسلان سالاری امشب در با اشاره به شیوع «کرونا ویروس» در گیلان اظهار کرد: هیچ فردی در گیلان در پی ابتلا به ویروس کرونا فوت نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه برخی در گیلان به دلیل نوع خاصی از آنفولانزا یا بیماری‌های مشابه تحت درمان هستند، گفت: در حال حاضر ابتلا به کرونا ویروس تنها در دو بیمار مثبت شده و هر خبری مبنی بر شیوع این بیماری در گیلان تکذیب می‌شود.
 
 
 
تکذیب شناسایی مورد مشکوک به کرونا در ملایر

رئیس بیمارستان غرضی ملایر شایعه شناسایی مورد مشکوک به کرونا در این مرکز درمانی را ‏تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه نکرده است. ‏

دکتر محمدرضا افزود: امروز بیمارستان غرضی در حالت آماده باش قرار گرفت و کلاس‌های آموزشی و پیشگیری برای کلیه پرنسل به منظور مقابله با موارد مشکوک برگزار شد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ما در نزدیکی قم هستیم، بنابراین فراخوان به همه همکاران داده و جلسات هماهنگی برگزار شده و در حال حاضر هیچ مورد مشکوکی به بیمارستان مراجعه نکرده است ودرحال حاضر اورژانس بیمارستان غرضی آرام است و مراجعه کننده خاصی در این زمینه نداشته ایم.

 
اصفهان کرونا ندارد
 
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ویروس کرونا در این استان مشاهده نشده است.

آرش نجیمی با بیان اینکه کرونا بیماری مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است، افزود: این بیماری همراه با تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: