* واکنش ظریف به دیدار با سناتور آمریکایی
پ
کد خبر : ۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ -19 February 2020
«محمدجواد ظریف» پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما با تروریسم اقتصادی آمریکا مواجه هستیم. این تروریسم اقتصادی براساس این توهم شکل گرفته است که گروهی در آمریکا وجود دارد که به دولت این کشور همیشه دروغ گفته است.
به گزارش «آزادی» وی با بیان اینکه از زمانی که تحریم‌ها اعمال شد، آن‌ها به دولت آمریکا گفتند دو، سه ماه دیگر این تحریم‌ها باعث می‌شود حکومت ایران سرنگون شود، اظهار داشت: هنوز هم یک فرد نادانی مانند آقای پمپئو به ترامپ می‌گوید حکومت ایران در فاصله چند ماهه سرنگون می‌شود. ما که می‌دانیم او اشتباه می‌کند و مردم حامی حکومت هستند. حال ممکن است هر کدام از ما دلخوری‌هایی درباره انتخابات داشته باشیم.

دیدار با سناتور‌ها اتفاق جدیدی نیست

ظریف اضافه کرد: برخی از کسانی که درخواست ملاقات می‌کنند، تعدادی از آن‌ها خبرنگار، برخی اصحاب گروه‌های فکری و بعضی‌هایشان نمایندگان مجلس هستند. با این‌ها حسب فرصت و صلاحدید در راستای دیپلماسی عمومی و ارائه دیدگاه‌هایمان ملاقات می‌کنیم. سناتور‌های آمریکایی شاید از ۲۰ سال قبل و بیشتر به دیدار من می‌آمدند و با آن‌ها دیدار می‌کردم؛ زمانی که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه بودم.

وی با بیان اینکه دیدار با سناتور‌ها هیچ اتفاق جدیدی نیست، تصریح کرد: این مسئله نشاندهنده این واقعیت است که چه قدر ترامپ و پمپئو از اینکه یک سناتور آمریکایی بیاید و واقعیت‌ها را از زبان وزیر امور خارجه ایران بشنود، هراسانند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آن‌ها تلاش کردند با تحریم وزیر امور خارجه ایران اجازه ندهند صدای مردم ایران به مردم آمریکا برسد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند با ندادن ویزا به وزیر امور خارجه ایران مانع از آن شوند صدای ایران به نهاد‌های بین‌المللی برسد، اما غافل از این واقعیت هستند که وزیر امور خارجه ایران به عنوان یک فرد نیست بلکه نماینده مردم بزرگی است که این مردم بزرگ صدایشان را هر جور که شده است، به دنیا رسانده و ان‌شاالله با مقاومت و تلاش‌شان این صدا را در آینده به دنیا مجددا خواهند رساند.
منبع: فرارو
برچسب ها: آزادی ، ظریف ، سناتور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: