* سیاست یک بام و دوهوای ترامپ در قبال چین
پ
کد خبر : ۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ -19 February 2020
رئیس جمهور آمریکا به برخی طرح‌های پیشنهادی ارائه شده در کشور به منظور جلوگیری از تأمین قطعات و موتورهای جت از سوی شرکت‌های آمریکایی برای صنعت هوانوردی چین اعتراض کرده و گفت: از دولتش خواهد خواست این طرح‌ها را اجرا نکنند.
به گزارش «آزادی»   دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یکسری توییت و در عین حال در اظهار نظرهایی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: نباید از نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی که مورد استناد این طرح‌ها قرار گرفته‌اند به عنوان بهانه برای دشوار کردن کار کشورهای خارجی در خرید محصولات آمریکایی استفاده کرد.

این اظهارنظرهای دونالد ترامپ بعد از آن مطرح شد که برخی رسانه‌ها شامل رویترز گزارش کردند که دولت آمریکا بررسی می‌کند تا روند تأمین موتورهای مخصوص جت‌های مسافربری جدید چین از سوی شرکت آمریکایی جنرال الکتریک را متوقف کند.

این مداخله رئیس جمهور آمریکا دست کم در این مورد نشان می‌دهد او سود و مزایای اقتصادی را به نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی و مسائل رقابتی بالقوه ترجیح می‌دهد.

دیدگاه‌های دولت آمریکا در مورد این مسئله بسیار با اقدامات محدودیت‌آمیز دیگرش علیه شرکت هوآوی تناقض دارد. اخیرا دولت آمریکا محدودیت‌های زیادی را برای آنکه شرکت‌های آمریکایی با شرکت ارتباطی مخابراتی بزرگ هوآوی چین تجارت داشته باشند وضع کرده و دلیل آن را نیز نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی ذکر کرده است.

ترامپ همچنین خطاب به خبرنگاران در پایگاه مشترک اندروز قبل از عزیمت به کالیفرنیا گفت: ما قرار نیست شرکت‌هایمان را با استفاده از مسائل جعلیِ مربوط به امنیت ملی فدا کنیم. در این موارد باید مسائل واقعی امنیت ملی مطرح باشند.

ترامپ در ادامه این صحبت‌هایش گفت: من می‌خواهم شرکت‌هایمان برای انجام امور تجاری اجازه داشته باشند. منظور من این است که یکسری مسائلی روی میز من گذاشته می‌شود که هیچ ارتباطی با امنیت ملی ندارد از جمله مسائل مربوط به سازندگان "چیپ‌ست" و موضوعات متنوع دیگر. بنابراین اگر ما بخواهیم جلوی ارائه این محصولات را بگیریم می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ آن‌ها می‌روند این چیپ‌ست‌ها را یا در یک کشور دیگر یا در خود چین یا جای دیگر می‌سازند.

ترامپ در عین حال در توییتر نوشت: من می‌خواهم چین موتورهای جت ما را که بهترین‌ها در جهان هستند، بخرد. من می‌خواهم کار را برای تجارت دیگران با آمریکا آسان سازم نه دشوار. در دولت من به همه دستور داده شده که در این راستا بدون هیچ گونه بهانه‌ای عمل کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، سیاست ، بام ، ترامپ ، چین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: