* دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مستعد ورود به بازار کار
پ
کد خبر : ۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ -19 February 2020
آذربایجان شرقی رئیس مرکز علمی کاربردی ایدم تبریز گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مستعد ورود به بازار کار هستند.
به گزارش «آزادی» علیرضا بالوده در حاشیه نمایشگاه "اشتغال و کارآفرینی"  در خصوص هدف حضور در این نمایشگاه، گفت: بیشتر به دنبال نمایش توانمندی‌های مرکز علمی کاربردی ایدم تبریز در این نمایشگاه هستیم تا دانش آموزان هنرستانی و دانشجویان مراجعه کننده بتوانند اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی، توانمندی‌های دانشجویان این دانشگاه و تکنولوژی‌های دراختیار را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود: می‌خواهیم آینده دانشجوی علمی کاربردی را نشان دهیم تا مراجعه کنندگان مشاهده کنند که دانشجویان این دانشگاه تا چه حد مستعد ورود به بازار کار هستند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، گفت: امروزه ماهیت دانشگاه‌ها تغییر کرده و اغلب دانشجویان به دنیال این هستند که در کمترین زمان ممکن بیشترین توانمندی را به دست آورند و بتوانند به مرحله تولید و بازار کار نزدیک شوند که دانشگاه علمی کاربردی نیز در این راستا فعالیت می‌کند.



بالوده با اشاره به اهمیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: در مرکز علمی کاربردی ایدم، اهدافی برای دانشجویان تعریف می‌شود تا در طول دوره کاردانی و کارشناسی در کنار درس‌های تئوری بتوانند یک حوزه فنی را برای ورود به بازار کار انتخاب کرده و روی آن کار کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان در کنار یادگیری دروس تئوری، کارهای عملی انجام داده و پروژه‌هایی عملی را اجرایی می‌کنند؛ پروژه‌های عملی با جدیت از سوی اساتید پیگیری می‌شود تا دروس فراگیری را با بازار کار و نیاز جامعه همسو کرده و پس از فارغ التحصیلی با مشخص بودن حوزه کاری و فعالیت، برا خود کسب و کار ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که محوریت دانشگاه علمی کاربردی، تربیت دانشجوی مهارتی است، اظهار کرد: مرکز رشد و نوآوری در مرکز علمی کاربردی ایدم فعال است تا دانشجویان بتوانند با برقراری ارتباط کامل با واحدهای تولیدی از نحوه ارائه محصولات به بازار کار مطلع شده و تجارب عملی را در حین تحصیل کسب کنند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایدم در خصوص حمایت از پروژه‌های دانشجویان، اظهار کرد: اگر نمونه پژوهشی در حوزه فعالیت شرکت ایدم باشد این شرکت می‌تواند از آن پروژه در فرایند تولید استفاده کند اما اگر پروژه دانشجویی در حوزه کاری مربوط به ابزار و قطعاتی باشد می‌تواند به راحتی با شرکت‌های مرتبط ارتباط برقرار کند.

مرکز علمی کاربردی شبستر با ارائه مشاوره به دنبال تزریق امید و روحیه در دانشجویان است

رئیس مرکز علمی کاربردی شبستر نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مرکز علمی کاربردی شبستر با ارائه مشاوره‌هایی در حوزه اشتغال گامی در راستای تزریق اشتیاق و امید برمی‌دارد اما برای بهبود وضعیت کشور، یک کار جهادی بلند مدت و با اهداف مشخص و ملموس در سطح ملی نیازمند است.

رسول داداش کریمی با بیان این‌که تمامی دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی به دنبال کمک به رفع مشکلات کشور هستند، گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی شبستر نیز بر این قاعده استوار بوده و تمام تلاش خود را در این راستا بکار می‌گیرد تا نقش خود در جامعه را به درستی ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: این مرکز آموزشی با تاسیس یک دفتر کارآفرینی به دنبال ارائه مشاوره و راهنمایی به دانشجویان خود و علاقمندان خارج از مرکز آموزشی است که برای کسب اطلاعات درخصوص شغل فعلی خود و یا در خصوص مشاغل موردنظرشان نیاز به شناخت بیشتر دارند.

وی افزود: اوضاع نامناسب اقتصاد کنونی کشور و مشکلات اشتغال جوانان به خصوص قشر تحصیل کرده با مدارک تحصیلی عالی، شرایطی را بوجود آورده که اغلب دانش آموزانی که در حال اتمام تحصیلات خود هستند دچار سردرگمی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر شده و یا رفتن به دنبال کار و حرفه بدون ادامه تحصیل را در پی می‌گیرند.

داداش کریمی ادامه داد: اغلب دانش آموزانی هم که تصمیم به ادامه تحصیل دارند متاسفانه به علت عدم آگاهی و شناخت کافی از بازار کار و علایق خود در انتخاب رشته تحصیلی با مشکل روبه‌رو شده و چند سال از عمر خود را بدون هدف هدر می‌دهند.

وی متذکر شد: ایجاد امید و روحیه برای جوانان تنها از طریق دانشگاه امکان پذیر نیست بلکه مدرسه، جامعه، شرایط اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر دارند.

وی با اشاره به اهمیت هدف گذاری دانشجویان و دانش آموزان در تمامی مراحل زندگی و تحصیل، گفت: دانشجویان نباید فقط به فکر کسب یک مدرک تحصیلی و یا به دنبال مشاغل دولتی باشند.

داداش کریمی متذکر شد: جوانان باید در خصوص اوضاع جامعه و نیاز به مشاغل گوناگون و جدید مطالعه کرده و با فاصله از مشاغل سنتی، به دنبال حرفه‌های نو و جدید باشند.

وی در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم تا جوانان عزیز این مسئله را درک کنند که آینده کشور در هر حوزه‌ای به دست همین جوانان رقم خواهد خورد و این مسئله خود بهترین عامل برای داشتن انگیزه و امید است.

حمایت شرکت آمیکو از پروژه‌های دانشجویان مرکز علمی کاربردی آمیکو

رئیس مرکز علمی کاربردی آمیکو نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شرکت آمیکو از دانشجویان مرکز علمی کاربردی آمیکو برای اجرایی شدن پروژه‌های دانشجویی حمایت می‌کند.

علی اکبرعلیپور اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی آمیکو در سال ۱۳۹۳ با هدف تامین نیروی انسانی ماهر و کاربلد توسط گروه صنعتی آمیکو در جلفا راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این مرکز، با برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مکانیک خودرو، نقشه کشی صنعتی، خدمات پس از فروش، مهندسی فناوری مکانیک خودرو و رشته مهندسی لجستیک در تلاش است تا نیروی انسانی شرکت آمیکو را تأمین کند تا فارغ التحصیلان این مرکز در شرکت آمیکو مشغول به کار شوند.

وی افزود: این مرکز در بطن یک شرکت خودروسازی قرار گرفته و دارای امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مناسب است و به دانشجویان و فارغ التحصیلان در خصوص تعلیم علم و عمل کمک می‌کند.

اکبرعلیپور اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی آمیکو به همراه شرکت آمیکو از دانشجویانی که پروژه‌های مناسب و عملی انجام می‌دهند حمایت کرده و امکانات خود را در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهد؛ تاکنون چندین پروژه کارشناسی ارشد در این شرکت انجام گرفته که شرکت آمیکو تجهیزات لازم را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

وی متذکر شد: فارغ التحصیلان این مرکز با توجه به عملی بودن آموزش‌های ارائه شده، توانایی و کارآفرینی تاسیس کارگاه‌های خود اشتغالی را دارند که خود شرکت آمیکو در این راستا حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در خاتمه گفت: مرکز علمی کاربردی آمیکو را می‌توان با شعار "علم برای صنعت و صنعت در کنار علم" تعریف کرد.

نمایشگاه"اشتغال و توسعه کارآفرینی" از ساعت ۹ الی ۱۹ روز ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه در محل مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز دایر بوده و برای بازدید عموم آزاد است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: