* اولین واکنش چین به اقدام خصمانه آمریکا
پ
کد خبر : ۱۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ -19 February 2020
وزارت خارجه چین به اقدام آمریکا در زمینه محدود کردن رسانه‌های این کشور در خاک آمریکا به شدت اعتراض کرد.
به گزارش «آزادی» ، سخنگوی وزارت خارجه چین از تصمیم آمریکا شدیدا ابراز نارضایتی کرد و تاکید کرد که پکن با این تصمیم کاملا مخالف است.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که از این به بعد با رسانه‌های چینی به عنوان عاملان دولت رفتار می‌کند نه خبرنگار. براساس این تصمیم، این بنگاههای خبری باید املاک و کارکنان خود را به وزارت خارجه آمریکا اعلام و ثبت کنند.

دو مقام ارشد آمریکایی گفته بودند که این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که چین کنترل خود را بر رسانه‌های این کشور گسترش داده و از آنها برای اشاعه پروپاگاندای حکومتی استفاده می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه گذشته به اطلاع چین رسانده، پنج خبرگزاری این کشور شامل «شینهوا»، «سی‌جی‌تی‌ان»، «رادیو چین»، «چاینا دیلی» و «پیپل دیلی» را رسماً به عنوان نمایندگان یک دولت خارجی در نظر خواهد گرفت و آنها مشمول قوانین مربوط به دیپلمات‌های مستقر در خاک ایالات متحده خواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: این کاملا غیرمنطقی و غیرقابل قبول است که طرف آمریکایی مانع از فعالیتهای عادی رسانه‌های چین در این کشور شود. پکن حق خود را برای پاسخ بیشتر به این تصمیم محفوظ می‌داند.

دولت چین همچنین مجوز سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را به دلیل یک تیتر نژادپرستانه این روزنامه آمریکایی لغو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: