* فوربس: سیاست انتقام جویی ترامپ نادرست است
پ
کد خبر : ۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵ -11 February 2020
مجله فوربس روز سه شنبه با توجه به اخراج برخی از کارکنان کاخ سفید و مقامات آمریکایی نوشت: ترامپ باید بداند که سیاست انتقام جویی او بعد از تبرئه شدن، نادرست است.
به نوشته«آزادی»  نیمی از شهروندان آمریکا مخالف و نیم دیگر موافق طرح استیضاح و تبرئه شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بودند و باید اعتراف کرد که تنش‌های ناشی از او، مردم آمریکا را به دو دسته وفادار و خائن تقسیم کرده است.

فوربس افزود: در این مرحله مهم همگان باید به این مسائل توجه داشته باشند که ما عطش انتقام گیری را نمی‌پذیریم، سخنان توهین آمیز را جشن نمی‌گیریم و استفاده از نهاد‌های قدرت را برای مجازات افرادی که به ما صدمه زده‌اند، محکوم می‌کنیم.

مجله فوربس در ادامه نوشت: وقتی سخن از انتقام گیری مطرح می‌شود، عموما ما در یک طرف هستیم و این رفتار مطلوب نیست و ما نمی‌خواهیم که رهبران ما نیز آن را دوست داشته باشند.

شبکه سی ان ان روز یکشنبه ۲۰ بهمن اعلام کرد که احتمالا تعدادی از کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا، اخراج می‌شوند.

این شبکه به نقل از دو منبع خبری افزود: پیش از این آنکه حکم دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده، صادر شود، انتظار می‌رفت که رابرت اوبراین حداقل ۱۲ مقام شورای امنیت ملی آمریکا را اخراج کند.

تنها چند روز بعد از تبرئه ترامپ در مجلس سنا، وی «گوردون ساندلند» سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت دادن علیه او در جلسات استیضاح اخراج کرد. در کنار ساندلند، الکساندر ویندمن از شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به دستور ترامپ برکنار گردید.

ساندلند در جلسه شهادت علنی خود در مجلس نمایندگان آمریکا، با تائید وقوع بده بستان در موضوع اوکراین، گفته بود: ترامپ دستور داده بود درباره اوکراین با رودی جولیانی [وکیل ترامپ]همکاری کنیم و او هم خواستار بیانیه عمومی ولادیمیر زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) درباره شرکت انرژی بوریسما و انتخابات ۲۰۱۶ بود.

ترامپ متهم شده بود که زلنسکی را با متوقف کردن کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به لهستان تحت فشار گذاشته بود تا علیه شرکت بوریسما تحقیقاتی کرده نتایج آن را علنی کند. «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عضو هیات مدیره شرکت بوریسما بود و گفته می‌شد که ترامپ قصد داشته با تحقیقات علیه این شرکت، موقعیت بایدن را در انتخابات تضعیف کند.

دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا معقتد بودند که ترامپ از یک کشور خارجی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده استفاده کرده است. براین اساس، مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات استیضاح ترامپ را پیش برد و در نهایت او را در دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» مجرم شناخت.

با وجود آنکه ترامپ به صورت علنی و غیرعلنی از ارایه اسناد و حضور مقام‌های دولتش در تحقیقات کنگره جلوگیری کرده بود، برخی از مقام‌ها از جمله ساندلند و ویندمن در این جلسات حاضر شده و علیه او شهادت دادند. پس از موفقیت استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، سنای آمریکا پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، هفته گذشته با رای اکثریت جمهوریخواه، ترامپ را تبرئه کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سیاست ، ترامپ ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: