* انتشار نسخه کاغذی روزنامه وزارت دفاع آمریکا متوقف می‌شود
پ
کد خبر : ۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ -11 February 2020
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، چاپ و انتشار نسخه کاغذی روزنامه خود «استارز اند استرایبس» را که تاریخ چاپ نخست آن به سال ۱۸۶۱ میلادی در دوران جنگ داخلی آمریکا باز می‌گردد، متوقف می‌کند.
به گزارش «آزادی» ، خانم «الینین مک کاسکر» مدیرامور مالی پنتاگون هنگام ارائه پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۱ وزارت دفاع آمریکا گفت: پذیرفتیم در عصر مدرن، روزنامه‌های کاغذی دیگر راهی برای برقراری ارتباطات با مخاطبان نیستند.

خبرگزاری فرانسه دلیل این تصمیم پنتاگون را مشکلات اقتصادی اعلام کرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز در مورد این روزنامه نوشت که تخصص آن در امور نظامی بوده و مورد حمایت مالی پنتاگون است؛ با این حال به طور مستقل کار می‌کند.
این رسانه به نقل از یک سند بودجه‌ای صادر شده توسط پنتاگون افزود: وزارت دفاع آمریکا درصدد کاهش حمایت مالی روزنامه استارز اند استرایبس و همزمان استفاده از رسانه‌های قابل دسترس‌تر و گسترده‌تر به جای رسانه‌های چاپی است.

استارز اند استرایبس در حساب توئیتری خود به این تصمیم واکنش نشان داده و با تاکید بر استقلال کاری خود آورده است: ماموریت استارز اند استرایبس این نیست که پیام وزارت دفاع و فرماندهان نظامی را منتقل کنیم بلکه بطور مستقل منتشر می‌شود و در خدمت نیرو‌های مسلح آمریکاست.

نسخه کاغذی این روزنامه در سراسر جهان به ویژه کشور‌هایی همچون ژاپن، کره‌جنوبی، آلمان و ایتالیا که آمریکا در آن‌ها پایگاه‌های نظامی مهمی دارد، چاپ و منتشر می‌شود.
براساس این گزارش، روزانه ۱۲ هزار نسخه از این روزنامه در پایگاه‌های نظامی آمریکا که دسترسی به اینترنت در آن‌ها دشوار بوده و یا به دلایل امنیتی ممنوع است، توزیع می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: