* استکبار، ایستادگی و مقاومت ملت ایران نادیده گرفته‌است
پ
کد خبر : ۱۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ -11 February 2020
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار، ایستادگی و قدرت ملت ایران را نادیده گرفته‌است، گفت: امروز باور ملت ایران مبنی بر دست قدرت خدا بر سر ایران در چهل و یک سال پس از پیروزی قرار دارد تجربه و لمس شده‌است.
به گزارش«آزادی» سعید جلیلی روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن مردم ساری، افزود : گام دوم انقلاب نیز با جهش در پیشرفت در همه عرصه ها بویژه در عرصه اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در میان کشورهای قدرتمند دنیا همه توجه ها به کشور ایران معطوف شده است، ادامه داد : اینکه این سوال مطرح می شود که چرا ایران در کانون توجه دنیا قرار گرفته است باید بگوییم ملت ایران در ایستادگی و مقاومت الگویی برای همه دنیا شده است.

نماینده رهبری انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در تاریخ یکصد سال گذشته، قدرت های دنیا فقط برای منافع خودشان برای دیگر ملت های تصمیم گیری می کردند که نمونه ای از این موضوع در ملی شدن نفت ایران بود که قدرت های دنیا علیه ملت ایران توطئه و کودتا کردند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز قدرت های دنیا برای گرفتن امتیاز تحریم های سختی را علیه ایران برقرار کردند، افزود: آنان در سیاست های بین المللی خودشان سیاست بُرد بُرد را مطرح می کنند اما آنها بُرد ملت ها را تا آنجایی بر می تابند که به منافع نامشروع آنها لطمه نخورد.

جلیلی ادامه داد: تعیین و تکلیف کردن آنها در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی ملت ها یک اصل در تصمیم گیری های آنها است اما ملت ایران به هیچ عنوان زیر بار این تعیین تکلیف ها نخواهد رفت.

وی گفت : کشورهای قدرتمند دنیا حتی در زمینه علم و فناوری نیز برای ملت های دیگر تعیین تکلیف می کنند و مراکز تحقیقاتی، اجتماعی و فرهنگی را نیز براساس محاسبات خودشان رصد و تصمیم گیری می کنند.

جلیلی افزود : این کشورها همان کشورهایی هستند که ادعای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی را دارند در حالیکه برای گذاشتن یک عکس در اینستاگرام و تراکنش مالی بسیار پایین علیه ملت ها تصمیم گیری نابجایی را اتخاذ می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشورهای استکبار، آزادی ملت ها را تا جاییکه به منافع خودشان لطمه وارد نمی شود می پذیرند، گفت : آنها در منطق خودشان اعلام می کنند چون ظلم زیاد شده است ما باید چنین رفتارها و محاسباتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صراحت اعلام می کنند که این محاسبات را به هیچ عنوان قبول ندارد،افزود : شعار استقلال، ازادی و جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید ملت ایران است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه استکبار به خیال خام خود که حرکت ملت ایران مقطعی است، افزود : امروز ملت ایران چهل و یکمین سالگرد انقلاب را جشن گرفت و دشمن بداند این ملت متفاوت از ملت های دیگر است چراکه انقلاب اسلامی اکنون گام دوم خود را برداشته است.

وی با اظهار اینکه ملت ایران در ۴۱ سال اخیر نه تنها مقاومت و ایستادگی کرده است، گفت در بسیاری از زمینه ها پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و ایستادگی، مقاومت و پیشرفت ایران الگو و الهام بخش برای دنیا شده است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع معامله قرن در مورد فلسطین اشاره و تصریح کرد : امروز آمریکا با صدور اعلامیه موضوع معامله قرن را مطرح کرد و مدعی برگزار کردن گفت و گو و نشست های دو طرفه است.

وی افزود: آمریکا در رفتار با ایران نیز چنین رفتارهایی را انجام می دهد چرا که تمامی گزارش های آژانس هسته ای در مورد ایران بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است اما آنان غیر از این مطرح می کنند و برای رسیدن به منافع خود علیه کشور ایران به صورت یک طرفه تصمیم گیری می کنند.

جلیلی با بیان اینکه روزگاری در فروختن سیم خاردار به ایران اِبا داشتند، گفت : امروز دشمنان دغدغه برد موشک های بالستیک ۲ هزار کیلومتری ایران را دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست جدایی بین ملت ایران و عراق و کاهش نفوذ ایران در کشورهای منطقه در محاسبات کشورهای قدرتمند دنیا با شکست مواجه شده است، گفت : روابط ایران وعراق عمیق تر شده و ایران در بین کشورهای منطقه نفوذ بیشتری پیدا کرده است.

جلیلی با بیان اینکه امروز ۲۲ بهمن شعار و تعارف نیست بلکه تجربه و رسیدن به باورهای شعارهای انقلاب است، گفت : امروز رسیدن به غنی سازی ۲۰ درصدی در انرژی هسته ای یک قدرت برتر ایران شده است.

وی ادامه داد : اینکه جنوب لبنان آزاد و رژیم صهیونیستی در جنگ های مختلف با شکست مواجه می شود و هم منافع کشورهای مختلف در سوریه دچار لطمه می شود این گونه پیامدها به دلیل الگو گرفتن ملت های منطقه از ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

جلیلی به رشادت ها و موفقیت های سردار شهید سلیمانی اشاره و اضافه کرد : رییس جمهور سابق آمریکا در آخرین گزارش خود پس از ۸ سال فعالیت یکی از دلایل عدم موفقیت خود در کشور سوریه را حضور ژنرال سلیمانی و سربازان مدافع حرم عنوان کرده اند.

وی گفت :اگر قدرت های دنیا در سوریه با یک اهداف به نتیجه نرسیدند فقط به خاطر حضور سردار سلیمانی بود و امروز با شهادت این سردار مسیر موفقیت های ایران بیش از بیش رقم خورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلجت نظام افزود: ملتی که توانست موفقیت های مختلفی را در دفاع مقدس و فعالیت های علمی بویژه انرژی هسته ای کسب کند در عرصه اقتصادی هم می تواند این موفقیت ها را تکرار بکند.

جلیلی اضافه کرد: انقلاب به حداقل ها اکتفا نمی کند و امروز ایران به عنوان کشوری امن ولی قدرتمند به دنبال شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نمونه مردم سالاری دینی را به دنیا صادر کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، استکبار ، مقاومت ، ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: