* میدان امام اصفهان، دریای بیکران همدلی
پ
کد خبر : ۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ -11 February 2020
میدان امام اصفهان، در چهل و یکمین بهار انقلاب، تجلی شور و همدلی مردمان این دیار بود تا جهانیان بار دیگر از سربلندی ملت در آزمون حضور و تکرار چهل سال وفاداری حیرت زده شوند.
به گزارش«آزادی» دسیسه‌ها را درست از همین چند ماه پیش آغاز کرده بودند، خود را به هر دری زدند تا بر رخسار ایران زخم بنهند، تا تار و پود مهر به وطن را به خیال خودشان متلاشی کنند، اما امروز در ۲۲ بهمن ۹۸ حماسه‌ای نو تکرار شد، همه آمدند تا اهریمنان باز هم در خود ویران شوند.

میدان امام اصفهان امروز مملو از مردمانی بود که از ساعت‌ها پیش در مسیر‌های تعیین شده همچون رود خروشان جاری شدند، آمدند شانه به شانه هم و قرار گرفتند در کنار هم، تا بهار چهل و یک سالگی انقلاب را عزتمندانه جشن بگیرند.

تا چشم کار می‌کند این شعارنوشته‌ها بود که با زبان بی زبانی پتک می‌شد بر سر دشمنان، این صف‌های به هم پیوسته و این حضور در هم تنیده بود که لنز دوربین‌ها را سخت به خود مشغول کرد.

نغمه‌ها، شعرها، سرودها، شعار‌ها و فریاد‌ها در هوای شهر پیچید، همهمه‌ها همه عطر وطن داشت، شور و شوق‌های برآمده از مهر، لبخند‌های یکرنگی و شادمانه‌های دل انگیز زمستان اصفهان را بهاری کرد.

همه آمدند تا هرم نفس هایشان داغی شود بر دل اهریمنان زمانه؛ زن و مرد، کوچک و بزرگ با در دست داشتن پرچم پر مهر کشورمان، رنگین کمانی از اقتدار پدید آوردند و بر گستره جهان طرح همدلی زدند. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان مانند سال‌های پیشین، تمام دو دستگی‌ها و اختلاف سلیقه‌ها را با خود شست و حماسه‌ای یکپارچه و شگفت آمیز از حضور و شعور رقم زد.

در میان حجم انبوه غرور، نام سردار و پوستر‌های رخسار مهربانش سوز به دل‌ها انداخت، گویی همین دیروز بود که در فراق او بال و پر می‌زدیم و امروز در جای خالی اش، اما چه زیبا «قاسم سلیمانی‌ها» همچون جوانه‌ای شکفتند.

همه جان اگر گوش شوی، می‌شنوی، این صدای تاریخ را که از روزگاران نه‌چندان دور، حالا بهتر از هر زمان دیگر در گوش زمان می‌پیچد: «وای اگر خمینی حکم جهادم دهد- ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «برقرار می‌کنیم حکومت عدل علی را ـ سرنگون می‌کنیم رژیم پهلوی را»، «در بهار آزادی جای شهدا خالی».

خیابان‌هایی که در آن روز‌ها مملو از جمعیت خروشان ملت بود و فریاد‌هایی که لرزه بر تن اهریمنان می‌انداخت امروز در بهمن ۹۸ امتداد یافت؛ اینک از آن روز‌های خاطره‌انگیز چهل سال می‌گذرد، چهل سال است که انقلاب در بهمن متولد می‌شود، هر سال شلوغ‌تر و هر سال سربلندتر، چهل سال است که در برابر پیچیده‌ترین دسیسه‌ها دوام می‌آوریم، آری چه زیبا راه را پیموده‌ایم و چه غرورآمیز از انبوه آزمون‌ها و بزنگاه‌ها عبور کرده‌ایم، چه همدلانه «رنج دوران برده‌ایم» و چه صبورانه زخم دشنه‌ها را تاب آورده‌ایم.

اقشار مختلف مردم نصف جهان از هنرمندان، ورزشکاران و بازاریان گرفته تا جامعه پزشکی، بسیجیان، دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه و فرهنگیان در کنار مسوولان همه آمدند تا نام وطن همچنان اوج بگیرد.

حضور نسل چهارم انقلاب و شور و شوق آنان با گونه‌هایی که نقش پرچم ایران بر آن حک شده بود گویی رویش جوانه‌ها بود که در چهل و یکمین بهار انقلاب شکفته است.

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال با عنوان"حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردارِ دل‌ها" در ۱۰۵ شهر استان اصفهان برگزار شد.

راهپیمایان با با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: