* آیین تکریم شهدای انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد
پ
کد خبر : ۱۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ -10 February 2020
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) گفت: ویژه برنامه «مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی» به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایتخت برگزار شد.
به گزارش «آزادی»  سیداحمد موسوی اظهارداشت: این ویژه برنامه به عنوان یکی از برنامه های فراگیر و شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «من سلیمانی‌ام» به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۴ تا ۲۱ بهمن در قالب ۳۰ اجرا برگزار شد و طی آن مسئولان و کارکنان فرهنگسراها با حضور در منزل خانواده شهدای انقلاب از آنان دلجویی و تجلیل کردند.

وی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را از اهداف برگزاری ویژه برنامه «مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی» عنوان کرد.

موسوی گفت: دبیرخانه مهرآیین در فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و عهده‌دار شناسایی شهدای منتخب و هماهنگی برای حضور در منزل آنان بود.

رئیس فرهنگسرای خاتم اظهارداشت: شهدای منتخب در این طرح، از شهدای انقلاب در بحبوحه مبارزات انقلابی در سال ۵۷ و یا شهدای ترورهای کور منافقین در سال‌های نخستین انقلاب بودند.

وی افزود: نگاهی به زندگی و نحوه شهادت این شهدا که برخی از آنان از شهدای شاخص هستند گویای رفتار مبارزاتی و انقلابی آنان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی است، این شهدا با یک رویکرد هدفمند انتخاب شدند و آشنایی با زندگی و شهادت آنان می‌تواند الگویی برای نسل جوان جامعه باشد.

موسوی بیان کرد: با توجه به وجود خانواده بسیاری از شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم در منطقه ۱۸، همراهی خانواده‌های شهدا و نهادهای منطقه‌ای در اجرای این برنامه بسیار مطلوب بود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ اظهارداشت: ۱۷ بهمن دیدار و دلجویی از خانواده شهید مناف کوه زارع از شهدای ترور را برگزار کردیم و از مادر و خواهر این شهید بزرگوار تجلیل شد.

وی گفت: این شهید متولد ۱۳۴۲ در اجرای فرمان امام امت مبنی بر بسیج ارتش ۲۰ میلیونی و تشکیل هسته‌های اولیه مقاومت در پایگاه قدس به صفوف رزمندگان بسیجی پیوست و دوم شهریور ۱۳۶۰ در حالی که به همراه یکی از همرزمانش سوار بر موتورسیکلت از جاده قدیم کرج می‌گذشت، از پشت سر هدف گلوله‌های کینه توزانه دو تن از منافقین تروریست قرار گرفت و در جریان این سوء قصد ناجوانمردانه، همرزمش مجروح و وی در حالی که ۱۸ بهار بیشتر از عمر کوتاه ولی پربارش نمی‌گذشت، به شهادت رسید.

موسوی افزود: همچنین ویژه برنامه «مهرآیین» ۱۹بهمن در منزل شهیدحسینعلی عابدینی و یکشنبه ۲۰ بهمن در منزل شهید نورمراد بختیاری از شهدای انقلاب ۵۷ ساکن در منطقه ۱۸ برگزار شد و مسئولان فرهنگی و شهرداری در این برنامه‌ها حضور داشتند.

رئیس فرهنگسرای خاتم بیان کرد: حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق همچون رئیس بنیاد شهید منطقه ۱۴ و بسیج و شهرداری‌های مناطق به همراه مشارکت معنوی شهروندان در دهه فجر حال و هوایی خاص به اجرای برنامه مهرآیین داد و موجب شادی دل خانواده‌های معظم شهدا شد و آنان دانستند که حتی پس از گذشت بیش از چهل سال یاد و خاطره شهدای آنان زنده و جاوید است و فراموش نشده‌اند.

به گفته وی، ویژه برنامه مهرآیین چند سالی است که با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

موسوی تصریح کرد: استقبال خانواده معظم شهدا از اجرای این طرح نشان از ضرورت اجرا و استمرار چنین برنامه‌هایی برای آشنایی با سبک زندگی شهدا و تداوم راه آنان است.

دبیرخانه ویژه برنامه مهرآیین در فرهنگسرای خاتم(ص) واقع در بوستان لواسانی منطقه ۱۸ با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ آماده پاسخگویی به شهروندان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: