* دوری از مبانی دین سبب انحراف فکری عوام و خواص می‌شود
پ
کد خبر : ۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ -05 February 2020
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: دور شدن از اصل مبانی دینی سبب انحراف عقیدتی و فکری در عوام و حتی خواص جامعه می‌شود که جلوگیری از بروز این انحراف نیازمند قرار گرفتن مبانی اصیل اسلام در اختیار همگان است.
به گزارش«آزادی» آیت الله سیدکاظم نورمفیدی چهارشنبه در همایش طلایه داران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون شیعه و سنی در برابر مردم مسوول هستند و باید با تاسی از شیوه معصومین و بزرگان دین، اخلاق را در همه بخش های جامعه تسری داده و جامعه را برای پذیرش تمام و کمال مبانی اصیل دین اسلام مهیا کنند.

امام جمعه گرگان افزود: ترویج معارف دین و مبارزه با انحراف از اصلی ترین وظایف روحانیت است که این قشر باید برای حفظ و ترویج معارف دین اقدامات جدی تری را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آفرینی امام (ره) در تربیت و پروش نسلی شایسته و منحصر به‌فرد در جامعه ایرانی اظهار داشت: الگوی گیری و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب سبب پرورش بزرگمردانی همچون شهید سپهبد سلیمانی شد.

امام جمعه گرگان گفت : استعمارستیزی و مبارزه با ظلم و استکبار از ویژگی ‏هایی است که در طول تاریخ همیشه همراه علما، روحانیون و بزرگان دینی شیعه و سنی بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: ابوحنیفه از شخصیت ‏های بزرگ اهل سنت در مقابل بنی امیه و بنی عباس به مخالفت پرداخت که در بسیاری منابع از کمک او به قیام زید بن علی(ع) و برخی دیگر از علویان علیه بنی عباس یاد شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، دوری ، دین ، انحراف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: