* هند خواهان حل عادلانه مساله فلسطین شد
پ
کد خبر : ۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ -29 January 2020
وزارت امورخارجه هند روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همیشه از فلسطین و راه حل تشکیل دو کشور حمایت می‌کند.
به گزارش«آزادی» ، «راویش کومار» سخنگوی وزارت امورخارجه هند گفت: ما تاکید می‌کنیم که راه حل نهایی باید از طریق مذاکرات مستقیم دو طرف به دست آید و مورد قبول هر دو طرف باشد.

وی افزود: ما از دو طرف می‌خواهیم تا راه‌های تعامل با یکدیگر از جمله پیشنهاد اخیر آمریکا را حفظ کنند و به راه حل تشکیل دو کشور که به صورت صلح آمیز در کنار یکدیگر حضور دارند برسند. هند تحولات منطقه را دنبال می‌کند و تعامل خود با طرف‌ها را حفظ خواهد کرد

«دونالد ترامپ» ریس جمهوری آمریکا روز گذشته همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

شخصیت‌های سیاسی در کشور‌های مسلمان به این طرح واکنش نشان داده اند، همچنین شهر‌های مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح معامله قرن را کابوسی برای منطقه و دنیا دانست و در واکنشی توییتی به رونمایی و اعلام آن توسط رییس جمهوری آمریکا نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح»، صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است.

ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، هند ، حل مسئله ، فلسطین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: