* ظرفیت تولید مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی افزایش یافت
پ
کد خبر : ۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ -28 January 2020
یک مقام مسئول صنعت پتروشیمی؛ از افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی تا سال ١٤٠٠ خبر داد.
به گزارش «آازدی» ، سیدرضا قاسمی شهری در نشست خبری با بیان اینکه امسال در بخش تامین مواد اولیه تولید بطری‌های پلاستیکی التهابی نداشتیم، گفت: تمام مواد اولیه مورد استفاده برای بطری‌های پلاستیکی که تولید کردیم، از مجرای بورس کالا به بازار عرضه شد و به هیچ عنوان سمت قرارداد‌های مستقیم خارج از بورس نرفتیم.

وی افزود: امسال علاوه بر اینکه نیاز بازار داخلی را تامین کردیم، صادرات نیز داشتیم. به طور کلی نیز برنامه توسعه تولید پایدار را در دست اقدام داریم تا بتوانیم ضمن تطبیق با فناوری روز دنیا، هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

مدیرعامل یکی از پتروشیمی‌های کشور اظهار داشت: از کل محصول نهایی تولید شده، ٩٥ درصد را که رقم حدودی ٤٧٠ هزار تن طی ١٠ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص می‌دهد را به بازار داخلی عرضه کردیم. این در حالی است که کل تولید محصول نهایی این مجموعه در ١٠ ماه نخست امسال ٩٥٠ هزار تن بوده است.

قاسمی شهری با اعلام اینکه تا پایان ١٤٠٠ با احداث یک واحد جدید (اس. اس. پی) با هدف افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی، احداث می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت تولید مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی، ٣٦٠ هزار تن است که به این رقم ظرفیت ٥٠٠ هزارتنی اضافه می‌شود.

به گفته وی، طی مدتی که از مهر ماه سال جاری که مجدداً به بازار‌های صادراتی ورود کردیم توانستیم در رقابت با شرکت‌های سعودی، اماراتی، ترکیه‌ای و … موفق باشیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، طرفیت ، مواد اولیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: