* کسانی که در تشییع حاج‌قاسم بودند، مخالف اسراییل هستند
پ
کد خبر : ۱۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ -27 January 2020
معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: تمامی کسانی که در تشییع حاج‌قاسم بودند، مخالف اسراییل هستند و مخالف اشغالگری بودند. آنچه باعث حقارت جامعه اسلامی شد، از داخل جهان اسلام بود.
به گزارش «آزادی» ، حسن اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در دهمین همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین، اظهار داشت: غزه نماد مقاومت است. برخی این سوال را می‌پرسند که چرا در ایران نیروی قدس شکل گرفت. باید بگویم در مقطعی که این نیرو شکل گرفت، کربلا در محاصره کامل بود و حتی مکه و مدینه نیز در محاصره بود و تمامی تلاش‌ها برای آزادی قدس شکست خورده بود.

وی ادامه داد: قدس نقطه تحقیر شدن مسلمانان جهان بود. زمانی که فلسطین را اشغال و مسلمانان را اخراج کردند و یک میلیارد مسلمان نتوانستند کاری کنند، شاخصی شد که مسلمان‌ها تحقیر شده اند و دو الی سه میلیون یهودی صهیونیست با حمایت انگلیس و بعداً آمریکا توانستند مسلمانان را تحقیر کنند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: پیش از انقلاب اسلامی بحث حضرت امام خمینی فلسطین بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز اهمیت موضوع فلسطین رنگ و بوی جدی گرفت. در این مقطع زمانی بود که فلسطین اشغال شده بود، دیگر کشور‌های اسلامی هم محاصره شده بودند و رژیم صهیونیستی معتقد بود که جوامع اسلامی و کشور‌های مسلمان توانایی دفاع از خود را نداشته و می‌توانند هر کجا را بخواهند اشغال کرده و کشور‌های مسلمان را به اجرای اهداف خود وادار کنند.

اکبری افزود: فلسطینیان از دیگر کشور‌های عربی و اتحادیه عربی می‌خواستند تا به مذاکره کمک کنند تا بتوانند سهم کوچکی از حق خود را بازپس بگیرند. در این مقطع مقاومت با حمایت و حضور حضرت امام، رهبری و حاج قاسم به میدان آمد و حس امید در فلسطین ایجاد شد. فلسطینیان وقتی دیدند که انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده و با کمترین امکانات در میدان قرار دارد، آن‌ها هم در مقابل اسراییل ایستادند و غزه نماد مقاومت شد و حالا بسیاری از کشور‌های اسلامی و مردم مسلمان نماد مقاومت شدند. همه متوجه شده اند پیروزی از راه مقاومت و نه از راه مذاکره به دست می‌آید.

وی عنوان کرد: تمامی کسانی که در تشییع حاج‌قاسم بودند، مخالف اسراییل هستند و مخالف اشغالگری بودند. آنچه باعث حقارت جامعه اسلامی شد، از داخل جهان اسلام بود، اما آنچه باعث پیروزی شد نیز مقاومت بود. باید بگویم که زمانی که مسلمانان ضعیف شوند، آمریکا و اسراییل قوی خواهند شد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اسراییل هیچ موقع از این زمان زبون‌تر نبوده است. مسلمان واقعی نمی‌تواند از موضوع فلسطین غافل باشد. امروز ترامپ به خاطر جنایتی که در عراق انجام داد، دچار مشکل شده است. آن‌ها نمی‌دانستند که در آیین ما آن کسی که شهید شود، راه او ادامه می‌یابد.

اکبری افزود: ترامپ و نتانیاهو برای نجات از بحران‌های داخلی که با آن مواجه هستند، می‌خواهند معامله قرن را رونمایی کنند. اما باید گفت: عزت جهان اسلام به آزادی فلسطین گره خورده است. آزادی فلسطین یعنی نابودی اسراییل و نابودی اسراییل به نابودی آمریکا از منطقه منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم در پناه خون شهید سلیمانی و یارانش، ما شاهد آزادی فلسطین و اخراج آمریکا از منطقه باشیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، تشییع ، حاج قاسم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: