* مخالف و موافق طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان
پ
کد خبر : ۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ -27 January 2020
مخالف و موافق طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی، دلایل موافقت و مخالفت خود با این طرح را تشریح کردند.
به گزارش«آزادی»  حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۷ بهمن ماه) ماه) قوه مقننه در مخالفت با بررسی یک فوریت طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی گفت: از اینکه ۱۰۶ نفر از نمایندگان بر آن شدند که در مورد نوع اعمال استبداد مستبد پیر، انگلیس خبیث حرکت و مطالبه‌گری حقوقی را انجام دهند تشکر می‌کنیم، اما مخالف بررسی یک فوریت این طرح هستم و باید به صورت سه فوریتی مطرح می‌شد.

نماینده مردم ملایر وی افزود: در طول تاریخ انقلاب نقاط عطفی داشتیم که غیرقابل انکار است و یکی از این نقاط عطف که به انقلاب توان مضاعف بخشید، تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکاری بود که با ترور سردار سپهبد سلیمانی به دنیا اثبات کرد منطق مذاکره را نمی‌داند و رهبر معظم انقلاب هم در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: ما اهل مذاکره هستیم، اما نه با این آمریکا.

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: از طراح این طرح تشکر می‌کنیم، اما بر آن شدیم در برابر خباثت و توطئه ضدانسانی انگلیس، آمریکا و اسرائیل قدمی برداریم، بهتر بود ۳ فوریت این طرح مطرح می‌شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه اضافه کرد:وقتی سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی حضور، دخالت و شیطنت و مستبدانه عمل می‌کند و سیستم دیپلماسی هیچ اقدامی انجام نداد، لازم بود سه فوریت طرح در دستور کار قرار گیرد.

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح مذکور گفت: این طرح با توجه به سابقه دولت انگلیس و خصومتی که با دولت و مردم ایران در طول تاریخ داشته و سفیر انگلیس هم در تجمع غیرقانونی خباثت این کشور را نشان داد، طرح خوبی است.

وی افزود:قحطی عامدانه و نسل‌کشی انگلیس خبیث در مورد مردم ایران هرگز فراموش نخواهد شد؛ هرچند انگلیس در ظاهر خود را طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهد، اما با قطحی عامدانه میلیون‌ها نفر از مردم ایران را قتل عام کرد و در دستور کار قرار گرفتن طرح مذکور حداقل اقدامی است که مردم ایران در یک اقدام قانونی بتوانند از طریق قانونی و بین‌المللی نسل‌کشی را پیگیری کنند هر چند شاید دیر باشد، اما باید در دنیا نشان داد انگلیس چه خباثت‌هایی در حق ملت ایران انجام داده است.

نماینده کاشان و آرام بیدگل در مجلس اظهار داشت: با رأی قاطع نمایندگان به این طرح می‌توان این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: