* روسیه با چین تسویه حساب کرد
پ
کد خبر : ۱۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ -27 January 2020
یک مقام نظامی روس اعلام کرد که روسیه به تازگی دومین و آخرین هنگ مجموعه پدافند موشکی اس۴۰۰ را به چین تحویل داد.
به گزارش«آزادی» این مقام روس که نامش فاش نشده است روز دوشنبه به خبرگزاری تاس گفت: دومین هنگ پدافند موشکی اس-۴۰۰ از طریق دریا به چین فرستاده شد.

این محموله شامل مقر فرماندهی، دو سکوی پرتاب موشک، ایستگاه رادار و تجهیزات برای تولید انرژی، قطعات یدکی و ابزار برای تعمیر است.

در قالب این محموله همچنین ۱۲۰ موشک هدایت شونده از دو نوع برای بکارگیری در مجموعه اس۴۰۰ به چین انتقال یافته است.

سند تحویل این محموله در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ امضا شده بود و از آن زمان دوره برای تضمین مجموعه پدافند موشکی برای ۱۸ ماه آغاز شد.

خبرگزاری تاس اعلام کرد که هنوز این خبر بطور رسمی تایید نشده است.

براساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو باید شش مجموعه تسلیحات اس ۴۰۰ به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می‌داد.

روسیه در دی ماه سال ۹۶ تحویل تسلیحات پدافند موشکی اس۴۰۰ به چین را مطابق با قرارداد موجود با این کشور که در سال ۲۰۱۴ امضا شد، آغاز کرد و نخستین هنگ این تسلیحات را به چین تحویل داد.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای-۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی و قادر به هدف قرار دادن هواپیما‌ها تا برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری است.

چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیارد‌ها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است، اما به گزارش رسانه ها، چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایینتر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند.
برچسب ها: آزادی ، روسیه ، چین ، تسویه حساب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: