* تاکید وزیر خارجه اتریش بر اهمیت روسیه برای اروپای مدرن
پ
کد خبر : ۱۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ -26 January 2020
وزیر خارجه اتریش در مصاحبه‌ای گفت: روابط خوب با روسیه بخش کلیدی ثبات اروپاست و این اتحادیه نباید در تنش و درگیری با مسکو دخیل باشد.
به گزارش«آزادی» ، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در گفت‌وگویی با وینر تسایتونگ در پاسخ به سوالی درباره اینکه روسیه بخشی از جامعه غربی باشد، تاکید کرد، چنین مساله‌ای جای امیدواری است، اما مسکو راه خودش را انتخاب کرده است.

وی ادامه داد:، اما از آنجایی که محل نگرانی و بحث است، من همیشه این گفته فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان را به یاد دارم. او گفته بود، ثبات و امنیت در صورت قرار گرفتن در مقابل روسیه برای اروپا وجود ندارد و تنها با روسیه است که این دو مهم به دست می‌آید.

این مقام اتریشی همچنین خواستار گفتگو بین روسیه و اروپا شد و ادامه داد: همواره گفته‌ام که باید کانال‌های گفتگو باز بماند. با سکوت هیچ کاری انجام نمی‌شود.

روابط بین اتحادیه اروپا و مسکو در پی درگیری‌ها در شرق اوکراین و رفراندوم در کریمه شدت گرفته و تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال شده است؛ در این میان، برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا، چون اتریش تاثیرگذاری این تحریم‌ها بر مسکو را زیر سوال برده‌اند. همچنین چند تن از سیاستمداران اتریشی هم گفته‌اند که ضرورت دارد محدودیت‌ها متوقف شده و مذاکرات با مسکو از سر گرفته شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، تاکید ، خارجه ، اهمیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: